logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۲۶۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

نظارت رسانه‌ها یک فرصت و ضرورت برای مدیران است

نظارت-رسانه‌ها-یک-فرصت-و-ضرورت-برای-مدیران-است
استاندار زنجان گفت: تمام تلاش بنده این بوده که ارتباط صادقانه با رسانه‌ها داشته باشم چرا که نظارت رسانه، یک فرصت و ضرورت برای مدیران و حاکمان است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی شامگاه امروز در آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه اظهار داشت: متاسفانه 2 سال است که به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم در روز خبرنگار، نشست مشترکی با حضور تمام خبرنگاران واصحاب رسانه استان زنجان و همچنین مدیران مربوطه داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم گذشت 18 ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور، امروز شدت سرایت این ویروس، وحشتناک شده و شاهدیم که 167 کشور دنیا که بعضا تا 70 درصد نیز واکسن زده‌اند اما درگیر ویروس کرونا هستند و این درگیری نشان می‌دهد که هنوز درمانی برای بیماری کرونا پیدا نشده و با این شرایط باید ادامه دهیم.

حقیقی با بیان اینکه همواره قصد خدمت و ارتباط صادقانه با رسانه‌ها داشته‌ام، افزود: شاید تعریف صادقانه ما و برخی‌ها متفاوت باشد اما تمام تلاش بنده این بوده که ارتباط، صادقانه باشد چرا که نظارت رسانه، یک فرصت و ضرورت برای مدیران و حاکمان است.

وی تصریح کرد: ضرورت وجود رسانه توسط هر شخص و مدیری اگر به معنای واقعی عملیاتی شود، توفیق آن سیستم و مدیریت هم خوب بوده و عملکردها نیز به خوبی منعکس می‌شود و در دید مردم نیز جا می‌افتد اما در صورتی که این ضرورت در حد شعار باقی بماند، مدیریت مربوطه نیز خسارت دیده و جایگاه آنچنانی در انظار عمومی پیدا نمی‌کند.

استاندار زنجان با بیان اینکه انعکاس گزارش عملکردها تاکید امیرالمومنین(ع) و امامین انقلاب است، گفت: انعکاس عملکرد نباید به عنوان شهوت شخصی، پنداشته شود چرا که اقدامات مدیر به درون یک اتاق و جلسه، ختم می‌شود و این رسانه است که عملکرد مدیر را منعکس می‌کند.

وی ابراز کرد: اگر امروز کسی از بنده سوال کند که خواسته شما در مورد رسانه‌ها عملی شده است، پاسخ منفی می‌دهم چرا که خواسته من در خصوص ارتباط با رسانه‌ها خیلی بیشتر از این‌ها بود.

حقیقی با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن که یک هزار واحد آن امسال تحویل متقاضیان می‌شود، اظهار داشت: مجوز تامین مسکن برای خبرنگاران از محل طرح اقدام ملی مسکن گرفته شده که ثبت‌نام آن طی هفته‌های آتی صورت می‌پذیرد.

وی در خصوص واکسیناسیون کرونا با بیان اینکه بیش از 50 درصد افرادی دارای سن 50 به بالا در استان زنجان واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد 48 سال به بالا نیز از پایان هفته جاری آغاز می‌شود.

حقیقی افزود: طی هماهنگی‌های صورت‌گرفته، واکسیناسیون کارکنان نیروی انتظامی، خبرنگاران، رانندگان حمل‌ونقل درون و برون‌شهری و کارمندان بانک‌ها نیز حدود 10 روز است که آغاز شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مراکز تجمیع و همچنین میزان واکسن 2 موضوع مهم در واکسیناسیون است، گفت: استان زنجان از نظر کمّی، چهارمین و از نظر کیفی، اولین استان در واکسیناسیون کرونا است که به ازای هر 48 هزار نفر جمعیت، یک مرکز تجمیعی داریم.

وی افزود: در خصوص میزان تزریق نیز توانایی تزریق روزانه 30 هزار دوز واکسن در استان را داریم.

حقیقی با بیان اینکه 2 موضوع عملکرد بهداشت و درمان و پیشگیری توسط مردم در مهار ویروس کرونا بسیار مهم است، اظهار داشت: این 2 موضوع باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان 48 درصد است، خاطرنشان کرد: هنوز وارد قله موج پنجم کرونا نشده‌ایم اما با افزایش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری می‌توان از ورود به قله موج پنجم، جلوگیری کرد.

وی ابراز کرد: رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند کمک کنند به‌ویژه رعایت مطلق پروتکل‌های بهداشتی و همچنین واکسیناسیون افراد بالای 70 سال که در این زمینه بسیار مهم است که اگر رعایت نشود، فاجعه زخ می‌دهد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر