logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۲۶۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
‌معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان خبرداد

تشکیل کمیته بازرسی برای رعایت پروتکل‌های ماه محرم در زنجان

تشکیل-کمیته-بازرسی-برای-رعایت-پروتکل‌های-ماه-محرم-در-زنجان
‌معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان از تشکیل کمیته بازرسی توسط اداره کل بازرسی استان زنجان در خصوص نحوه رعایت پروتکل‌های ماه محرم خبرداد.

به گزارش موج رسا; خدابخش مرادی امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی کرونای استان زنجان، اظهار داشت: رویکرد قرارگاه کرونا، عملیاتی کردن مصوبات ستاد کرونای استان و کشور است و تکالیف جدیدی از سوی این قرارگاه ارائه می‌شود.

وی برضرورت برخورد با واحدهای صنفی و خدماتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، تاکید کرد و گفت: فرمانداران باید در این زمینه هر روز گزارش ارائه کند.

این مسئول بیان داشت: گزارش واکسیناسیون افراد نیز توسط دستگاه‌های ذیربط باید هر هفته در خصوص افراد بالای 60 سال ارائه شود و باید اقدمات مداخله‌ای برای انجام واکسیناسیون گروه‌های اعلام شده، انجام شود.

‌معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان گفت: ضروری است دانشگاه علوم پزشکی با تولید محتوا در فضای مجازی اقناع‌سازی لازم را انجام داده و مردم را برای تزریق واکسن ترغیب کند.

مرادی با بیان اینکه تا کنون 9 جلسه در خصوص پروتکل‌های بهداشتی محرم برگزار شده است، افزود: 17 دستگاه مسئول بر اساس شرح وظایف ابلاغی باید در خصوص برنامه‌های محرم برنامه‌ریزی کرده و بر اساس پروتکل عمل کنند.

وی تصریح کرد: یوم‌العباس زنجان، مراسم شیرخوارگان حسینی، نخل گردانی یزد، تشت گذاری اردبیل و قالیشوران اصفهان به دلیل تجمع و ضرورت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های مرتبط ذیل دستورالعمل ستاد کرونا دارای وظایفی هستند که باید وظایف خود را به نحو مطلوبی انجام دهند، افزود: در برگزاری برنامه‌های محرم باید پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی دقیق رعایت شده و استفاده از ماسک ضروری است.

‌معاون سیاسی – امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه نذورات ماه محرم باید به صورت خشکه توزیع شود، افزود: ایستگاه‌های صلواتی نیز در این ایام تعطیل بوده و بایدها و نبایدهای این ماه نیز باید در جلوی دید عزاداران نصب شود.

مرادی از تشکیل کمیته بازرسی توسط اداره کل بازرسی استان زنجان خبرداد و گفت: برنحوه رعایت پروتکل‌ها نظارت‌های لازم انجام می‌شود.

"رضا عسگری "فرماندار زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده از سوی دنشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون افراد مختلف و گروه‌های هدف در شهرستان زنجان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مراکز تجمیعی واکسن در شهرستان زنجان آماده واکسیناسیون گروه‌های مختلف است، افزود: در حوزه خدمات شهری نیز واکسیناسیون رانندگان در حال انجام است و تقاضاهای بسیاری برای واکسیناسیون افرادی است که خدمات حضوری به مردم ارائه می‌کنند.

این مسئول یادآور شد: قاطبه تشکل‌های دینی و هئیت‌های مذهبی همکاری مطلوبی برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در ایام ماه محرم دارند و ضروری است همکاری لازم از سوی مابقی هئیت‌های مذهبی در این زمینه انجام شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر