logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۲۶۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

9 هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت زنجان به کرونا مبتلا شده‌اند

9-هزار-نفر-از-بیمه‌شدگان-بیمه-سلامت-زنجان-به-کرونا-مبتلا-شده‌اند
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود 9 هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان زنجان به این بیماری مبتلا و درصد بسیار کمی نیز فوت شده‌اند.

به گزارش موج رسا; یعقوب شیویاری امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی، یکی از الزامات قانونی در برنامه‌های 5 ساله چهارم، پنجم و ششم توسعه بود که خوشبختانه تاکنون پیشرفت‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه اجرای هر طرحی مانند نسخه‌نویسی الکترونیکی در ابتدا شاید با مشکلاتی همراه باشد، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که زیرساخت‌ها هنوز به طور کامل فراهم نشده اما اگر بخواهیم منتظر فراهم شدن شرایط و سپس شروع به الزامات قانونی داشته باشیم قطعا به سرانجام نمی‌رسد لذا باید کار شروع می‌شد و خوشبختانه بیمه سلامت در این رابطه وضعیت وطلوبی دارد.

شیویاری با بیان اینکه سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی تقریبا در تامام مراکز ارائه خدمات راه‌اندازی شده است، افزود: قطعی برق و اینترنت، مشکلاتی را ایجاد کرد اما موسسات ارائه خدمات، کار را انجام می‌دهند و قدم‌های مثبتی در این راستا برداشته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تیم‌هایی تشکیل شده و به صورت میدانی با حضور در تمام بیمارستان‌ها آموزش‌های لازم در خصوص نسخه‌نویسی الکترونیکی را ارائه داده‌اند هرچند بعضی سامانه‌ها نیاز به ارتقا دارند که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 52 درصد جمعیت استان زنجان، تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار کرد: به لحاظ جمعیت تحت پوشش، بیشترین جمعیت مربوط به روستاییان و کمترین نیز مربوط به بیمه ایرانیان است.

شیویاری با اشاره به پرداختی موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت در استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بیمه سلامت از بدو تاسیس، عقب ماندن از پرداخت به‌موقع مطالبات موسسات طرف قرارداد به دلیل عدم تزریق اعتبارات در موعد مقرر بود که تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت که خوشبختانه بیمه سلامت طی سال‌های اخیر از نظر پرداختی‌ها در حد قابل قبول است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مبالغ دریافتی از بیمه‌شدگان، پایین بوده و درصدی از درآمدها را تشکیل می‌دهد پس اگر اعتباری در اختیار بیمه سلامت قرار نگیرد، پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

شیویاری با بیان اینکه مطالبات تمام مراکز و موسسات طرف قرارداد بخش خصوصی و دولتی تا پایان سال 1399 پرداخت شده است، یادآور شد: مبلغ اندکی مربوط به بیمارستان آیت‌اله موسوی باقی مانده که آن هم به زودی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان افزود: سایر مراکز و موسسات طرف قرارداد که نسخه‌نویسی مکانیزه و الکترونیکی داشته‌اند نیز به‌روز بوده و مبالغ مربوط به تیرماه در حال پرداخت است ضمن اینکه مطالبات مربوط به خدمات سطح روستاییان نیز به‌روز است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود 9 هزار نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان زنجان به این بیماری مبتلا و درصد بسیار کمی نیز فوت شده‌اند، گفت: میانگین هزینه برای هر بیماری کرونایی در زنجان که توسط بیمه سلامت، پرداخت شده حدود 5 میلیون تومان بوده که این میانگین در سطح کشور 6.5 میلیون تومان است.

شیویاری با اشاره به هدایت برخی بیماران کرونایی به نقاهتگاه‌ها و همچنین مراقبت از برخی بیماران در منازل اظهار داشت: تمام داروهای مربوط به بیماری کرونا علی‌رغم گران بودن تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیماران کرونایی به راحتی می‌توانند این داروها را دریافت کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر