logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۲۶۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

بیشترین تصادفات مربوط به ۲۰۶ سوارها است

بیشترین-تصادفات-مربوط-به-۲۰۶-سوارها-است
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خانواده پژو و ۲۰۶ بیشترین آمار سرعت‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش موج رسا; سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تخلفات سرعت و سبقت در شهر تهران توضیح داد و گفت: تأثیر سرعت‌های غیر مجاز بر تصادفات دقیقاً مشخص است و ما در معابری که سرعت‌های زیاد داریم مانند بزرگراه‌های شهید همدانی، شهید خرازی، شهید بابایی بیشترین تصادفات و شدت تصادفات را دقیقاً در همین بزرگراه‌ها داریم.

سرهنگ رازقی گفت: در طول روز و ایام هفته و زمان‌هایی که سرعت‌ها افزایش پیدا می‌کند متأسفانه شدت تصادفات هم در همین ساعات و ایام به تبع آن افزایش پیدا می‌کند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: ما در قرارگاه کنترل سرعت دقیق سرعت‌های غیر مجاز را از نظر زمان و نحوه سرعت‌های غیر مجاز رصد و کنترل کرده تا بتوانیم برنامه ریزهای لازم را صورت دهیم.

وی گفت: یکی از این مواردی که بررسی می‌گردد انواع خودروهایی است که کدام خودروها بالاتر از حد مجاز معمولاً رانندگی می‌کنند که خانواده پژو و بیشتر خودرو ۲۰۶ رتبه اول را در این مورد دارد و بیشترین سرعت‌های غیر مجاز را ما از این نوع خودرو مشاهده می‌کنیم.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سرعت مطمئنه هم از تعریف آن مشخص است که سرعتی است که راننده از رانندگی خود اطمینان داشته باشد و مطمئن باشد که در زمان وقوع و بروز خطر از تصادف جلوگیری به عمل می‌آید.

رازقی ادامه داد: کسی که تازه گواهینامه گرفته و تجربه ندارد نسبت به کسی که سال‌ها رانندگی کرده می‌بایستی سرعت را رعایت کرده و سرعت وی بایستی کمتر از حد مجاز باشد و با سرعت کمتری رانندگی نماید.

وی افزود: در شرایط مختلف و موقعیت‌های مختلف نسبت به وضعیت‌هایی که داری سرعتی را اتخاذ کنیم که در زمان بروز تصادف بتوانیم وسیله نقلیه خود را کنترل کرده و از تصادف اجتناب گردد که به این کار و اقدام به موقع سرعت مطمئنه می‌گوئیم.

سرهنگ رازقی از به رانندگان توصیه کرد: قطعاً توصیه اصلی ما کاهش سرعت است و برای آنکه تصادف نکنیم و در صورت تصادف خسارات به حداقل ممکن برسد حتماً باید سرعت مطمئنه و سرعت مجاز را رعایت نمائیم و توصیه مهم‌تری که داریم بویژه رانندگانی که در معابر بزرگراهی و آزادراهی تردد می‌کنند حتماً با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی نمایند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر