logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۲۵۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ادامه بارش‌ها در برخی استان‌ها در دو روز آینده

ادامه-بارش‌ها-در-برخی-استان‌ها-در-دو-روز-آینده
براساس اعلام سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی طی دو روز آینده در برخی استان‌ها بارش پراکنده رخ خواهد داد و آسمان بیشتر مناطق کشور از فردا تا اواسط هفته جاری صاف و آفتابی خواهد بود.

به گزارش موج رسا; براساس پیش بینی سازمان هواشناسی؛ از امروز تا اواخر هفته جاری دمای هوا در بیشتر مناطق کشور روند افزایشی خواهد داشت که این افزایش در ارتفاعات البرز مرکزی و استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران بین ۳ تا ۶ درجه پیش بینی شده است.

با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار غربی اصفهان، شمال و غرب فارس، ارتفاعات در استانهای البرز و تهران، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود که احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی موقت و محدود وجود دارد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان اکثر مناطق کشور صاف و آفتابی خواهد بود و البته فردا بخصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌هایی اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، کرمانشاه، کردستان، ایلام، همدان، زنجان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات استان‌های تهران، قزوین، گلستان، سمنان، بوشهر و کرمان، افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمالاً وقوع گرد و خاک رخ خواهد داد.
 
روز دوشنبه هفته جاری در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال اردبیل و غرب گیلان بارش پراکنده، گاهی رعد و برق پیش بینی شده و آسمانی سایر مناطق کشور آسمانی صاف و دارای جوی آرام است. روز سه‌شنبه نیز برای اغلب مناطق کشور آسمانی صاف و آفتابی و جوی آرام پیش بینی می‌شود.
 
نیمه شرقی کشور (شمال شرق، شرق، مرکز و جنوب شرق) به ویژه منطقه زابل و خراسان جنوبی در ۵ روز آینده و در برخی ساعات با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ خواهد داد.
 
دریای عمان در ۵ روز آینده مواج است.
 
آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود. حداکثر و حداقل دمای هوای پایتخت ۳۶ و ۲۶ درجه خواهد بود.
 
شهر کرد و همدان امروز با دمای ۱۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان در کشور است./مهر
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر