logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۲۵۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

تکمیل زیرساخت‌های روستاهای گردشگر پذیر استان زنجان/ بوم گردی در روستاهای گردشگر پذیر تقویت می‌شود

تکمیل-زیرساخت‌های-روستاهای-گردشگر-پذیر-استان-زنجان-بوم-گردی-در-روستاهای-گردشگر-پذیر-تقویت-می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در صورت انتخاب هر روستا به عنوان روستای برتر گردشگری، اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، احداث اقامتگاه‌های بوم گردی و اجرای طرح هادی از سوی بنیاد مسکن تقویت می‌شود.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: دومین جشنواره انتخاب روستای گردشگری استان زنجان آغاز به کار کرده است و این جشنواره با همکاری بنیاد مسکن استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاهای هر هشت شهرستان استان زنجان ارزیابی و بر اساس آیتم‌های مشخص شده از سوی دبیرخانه بررسی می‌شوند، افزود: طی مراسمی در هفته گردشگری این روستاها معرفی می‌شوند.

این مسئول بیان داشت: در صورت انتخاب هر روستا به عنوان روستای برتر گردشگری، اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری، احداث اقامتگاه‌های بوم گردی و اجرای طرح هادی از سوی بنیاد مسکن تقویت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان عنوان کرد: با انتخاب روستا به عنوان روستای گردشگر پذیر، اهالی روستا در بحث‌های مختلف به ویژه بوم‌گردی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

ارجمند گفت: در حال حاضر در روستای هدف گردشگری درسجین در شهرستان ابهر از سوی بنیاد مسکن کارهای خوبی انجام و یکی از روستاهای هدف گردشگری کشور محسوب می‌شود که پای گردشگر به آن باز شده است.

وی بیان داشت: روستای شیت در شهرستان طارم، گلابر و خوئین در شهرستان ایجرود و روستاهای قوزلو و خراسانلو در شهرستان ماهنشان جزو روستاهای هدف گردشگری استان زنجان هستند که معرفی این روستاها به دستگاه‌های خدمات رسان موجب رونق گردشگری شده است.

این مسئول با اشاره به آخرین نتایج به دست آمده از کاوش‌ها باستان شناسی معدن نمک چهر آباد، گفت: ساق پای گوسفند نمکی در این معدن کشف شد که کارهای مطالعاتی روی آن انجام و نتایج این مطالعات علمی منتشر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر این ساق پا در شرایط مناسب در مخزن مردان نمکی در عمارت ذوالفقاری زنجان نگهداری می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر