logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۲۵۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیسی در دیدار دبیرکل اوپک:

ایران همواره بر ارتقای جایگاه جهانی اوپک نفت تأکید دارد

ایران-همواره-بر-ارتقای-جایگاه-جهانی-اوپک-نفت-تأکید-دارد-
رئیس‌جمهور گفت: ایران همواره بر ارتقای جایگاه جهانی و نقش‌آفرینی اوپک در بازار جهانی نفت تأکید دارد.

به گزارش موج رسا; به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در دیدار «محمد سانوس بارکنیدو» دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت، (اوپک)، پس از شنیدن گزارش دبیرکل از وضعیت بازار و میزان تولید نفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو مؤثر اوپک بر ارتقا جایگاه جهانی این سازمان و افزایش نقش‌آفرینی آن در مدیریت بازار جهانی انرژی تأکید دارد.

وی با اشاره به تلاش برخی قدرت‌ها برای تضعیف جایگاه اوپک، تأکید کرد: دبیرخانه اوپک باید حقوق و منافع کشورهای عضو را به عنوان مبنای اتخاذ همه تدابیر و اجرای همه سازوکارها در نظر بگیرد.

رئیس‌جمهور با تبریک شصتمین سالروز تأسیس اوپک، ضمن اظهار امیدواری نسبت به فعال‌تر شدن این سازمان و اینکه اعضا در دوره پیش رو، سازنده‌تر و هماهنگ‌تر عمل کنند، اظهار داشت: دبیرخانه اوپک باید نقش فعال‌تری برای ایجاد هماهنگی بیشتر میان کشورهای عضو و غیر عضو ایفا نماید.

همچنین، «محمد سانوس بارکنیدو» دبیرکل اتحادیه کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بازار و میزان تولید نفت، ایران را از بنیان‌گذاران سازمان اوپک دانست که همواره در طول دوران فعالیت این نهاد بین‌المللی نقشی کلیدی و عملکردی سازنده داشته است.

وی تصریح کرد: در دوره پیش رو نیز، نیازمند همراهی و همکاری جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف اوپک هستیم.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر