logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۲۵۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

شعار مردمی بودن دولت جدید باید در همه ابعاد محقق شود

شعار-مردمی-بودن-دولت-جدید-باید-در-همه-ابعاد-محقق-شود-
امام جمعه ابهر گفت: تاکید موکد بربیانیه گام دوم،  تاکید و پافشاری برسر تحقق آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های انقلابی و التزام به حرکت در این مسیر با شعار" مامی‌توانیم" نیز از نکات جالب این سخنان بود که مورد توجه و تحسین رهبر انقلاب قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر، با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، اظهارداشت: در تاریخ پر فراز و نشیب اسلام همواره جنبش‌ها و مبارزات حق طلبانه‌ای بوده است که هر کدام به نوعی در تثبیت ارزش‌های اسلامی و نفی فساد و ستمگری موثر بوده‌اند، اما در میان این جنبش‌ها، نهضت خونین سالار شهیدان حسین بن علی(ع) بسان خورشیدی می‌درخشد و به دل‌های آماده، نور و روشنایی می‌بخشد و حرارتی در دل‌های مستعد ایجاد می‌کند که هیچ گاه سرد و خاموش نمی‌شود. 

وی افزود: با توجه به اینکه نهضت عاشورا یک حادثه صرف تاریخی نیست، بلکه یک مکتب حیات بخش انسانی است که باید درس‌های آن را به درستی فرا گرفت و آنها را در زندگی به کار بست اگر ما به زیارت عاشورا  و یا فرمایشات امام حسین(ع) بنگریم درس‌های فراوانی در آن وجود دارد.
خطیب جمعه ابهر بیان داشت: اولین درس واقعه کربلا آزادگی و آزادمنشی است، آزادی انسان به معنای رهایی تن از اسارت و خلاصی از تنگناهای زندگی بوده و به تعبیر دیگر، آزادی یعنی رهایی مرغ جان از قفس جبر و پر گشودن در آسمان اختیار است. 
امام جمعه ابهر با بیان اینکه آزادگی به معنای رهایی عقل و جان آدمی از زندان نفس و شهوت و گام برداشتن در وادی عشق و حیرت است، بیان داشت: دومین درس عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر است که از مجموع آموزه‌های دین استفاده می‌شود که اسلام عزیز با نگرشی جامع گرایانه می‌خواهد همه افراد جامعه اسلامی به گونه‌ای تربیت شوند که نسبت به رفتار یکدیگر احساس مسئولیت کنند، زیرا اصلاح و فساد جامعه، وابسته به صلاح و فساد افراد است. 
حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: سومین درس عاشورا، احیای دین و بدعت ستیزی است و  همه افراد در جامعه وظیفه دارند با ارزش‌های دینی آشنا شده و آنها را احیاء کرده و از بدعت‌های جامعه پرهیز و مخالفت کنند. 
وی با بیان اینکه چهارمین درس عاشورا، تکلیف مداری است به این معنا که همه باید به وظیفه الهی خود عمل کنیم و اینکه معامله ما باید با خداوند باشد. 
خطیب جمعه ابهر به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: مراسم سیزدهمین تنفیذ ریاست جمهوری در فضایی آکنده از معنویت و صفا برگزار  و سخنان آیت‌الله رئیسی در این مراسم با قوت و صلابت توام با تواضع و ادب انجام شد که مهمترین بخش سخنان ایشان توجه و تکیه بر اسناد بالادستی است که بیش از دو دهه است بدانها توجه زیادی نشده است.
امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: تاکید موکد بربیانیه گام دوم،  تاکید و پافشاری برسر تحقق آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های انقلابی و التزام به حرکت در این مسیر با شعار" مامی‌توانیم" نیز از نکات جالب این سخنان بود که مورد توجه و تحسین رهبر انقلاب قرار گرفت. 
حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه طبیعی است وقتی این نگاه در رییس قوه مجریه باشد به هیات دولت و مدیران ارشد و میانی کشور سرایت کرده و جاری خواهد شد، تصریح کرد: بیانات و سخنان رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم، حاوی نکات مهم و راهگشایی بود که گویا در شرح و تفصیل حکم تنفیذ به ابعاد مختلف مندرج در حکم پرداخته است.
وی گفت: شعار مردمی بودن باید در واقعیت هم محقق شود و این موضوع شامل همه مردم به معنای واقعی کلمه بوده و مردمی بودن یعنی حرکت در مسیر شعارها و آرمان‌هایی که ۴۳سال است مردم به ویژه محرومان و مستضعفان، پای آن ایستاده‌اند.
خطیب جمعه ابهر افزود: مردمی بودن یعنی تلاش شبانه‌روزی و جهادی برای غلبه بر کمبودها، تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و استفاده از این ظرفیت‌ها و مبارزه با فساد است.
امام جمعه ابهر به هدف قرار گرفتن کشتی تجاری رژیم صهیونیستی و بهانه جویی‌های اسرائیل و آمریکا اشاره کرد و افزود: كشتی تجاری متعلق به یک  تاجر ساكن سرزمین‌های اشغالی كه از تانزانیا به‌سمت امارات در حركت بود هدف قرار گرفت و علاوه بر آسیب‌های جدی به‌كشتی، دو نفر از خدمه (كه تبعه رژیم غاصب نبودند) نیز كشته شدند. این برای اولین‌بار است كه یك كشتی اسرائیلی دچار تلفات انسانی نیز می‌شود که این حمله‌ی دقیق پهبادی بوده و اتاق هدایت كشتی را نشانه رفته است. 
حجت‌الاسلام رحیمی بیان داشت: از همان ساعات حمله رجزخوانی‌های پوشالی و دروغینِ صهیونیست‌ها آغاز و سپس آمریكا و انگلیس به‌آن پیوستند و از «پاسخ سخت و هماهنگ» بر علیه ایران سخن گفتند در حالی که اتهامات وارده به‌ایران بدون هیچ‌گونه سند و مدركی بیان شده و بیشتر شبیه یك بهانه‌جویی كلیشه‌ای و تكراری است و رژیم غاصب و حامیان او می‌دانند كه به‌هیچ روی توان مقابله دریایی با ایران را ندارند و در این میان آسیب‌پذیرتر از همه رژیم غاصب است. وی گفت: احتمال این‌كه این حادثه نوعی خودزنی برای دستیابی به‌اهداف سیاسی باشد وجود دارد چرا که مظلوم‌نمایی با خودزنی‌های متعدد رسم و راه همیشگی صهیونیست‌ها است.اگرچه تهدیدهای انگلیس و آمریكا و رژیم منحوس، بیشتر جنبه نمایشی دارد اما این‌ها باید بدانند هرگونه حركت احمقانه در پاسخ به‌حمله‌ای كه معلوم نیست از كجاست؛ با پاسخ سخت و پشیمان‌كننده ایران مواجه خواهد شد. طبعاً اولین و بیشترین خسارت‌ها را رژیم رو به‌زوال صهیونیست‌ها خواهد دید.
رحیمی در آخر به موفقیت بسیار زیبای دانش آموز ابهری در کنکور سراسری 1400 توسط امیر مهدی زلفی  اشاره کرد و گفت: ضمن عرض تبریک به نامبردگان و خانواده‌های آنها و مجموعه آموزش و پرورش از مسئولین درخواست حمایت از نخبگان فکری و ذهنی را داریم//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر