logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۲۵۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

خدمت در مدیریت شهری در اذهان مردم باقی می ماند

خدمت-در-مدیریت-شهری-در-اذهان-مردم-باقی-می-ماند
فرماندار زنجان با اشاره به آغاز به کار شورای ششم شهر زنجان گفت: خدمت در مدیریت شهری در اذهان مردم باقی می ماند.

به گزارش موج رسا; رضا عسگری امروز در مراسم  تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به مصادف شدن تحلیف شورای شهر با آغاز به کار دولت سیزدهم اظهار داشت: ضمن آرزوی موفقیت برای دولتمردانی که کار خود را طی روزهای آتی آغاز خواهند کرد، همزمانی این ۲ که برآمده از آرای مردمی است و وظیفه مدیریت شهرها و روستاها را بر عهده دارند اجرای برنامه‌هایی که در دستور کار دولت است را با هم افزایی مناسب، شرایطی را ایجاد کنند که حداکثر استفاده از تمام ظرفیت‌ها بشود.

وی با بیان اینکه فراز و فرودهایی در نوع نگاه به شوراهای اسلامی در سطح کشور داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز تجربه گران‌سنگی از فعالیت شوراهای اسلامی از تجارب، موفقیت‌ها و خلاها به عنوان یک سرمایه در کارنامه شورایی کشور وجود دارد که اعضای جدید می‌توانند مجموعه این تجربیات را به عنوان یک سرمایه گران‌سنگ در مسیر ۴ ساله پیش رو استفاده کنند.

عسگری افزود: با توجه به گذشت ۵ دوره از عمر شوراهای شهر، انتظار از عزیزانی که در این دوره وارد عرصه شده‌اند این است که رفتار خود را کاملا در چارچوب ضوابط و مقررات تنظیم کنند.

وی گفت: شخصیت‌های مختلف به نمایندگی از اقشار و گروه‌های مختلف در ادوار گذشته با نگرش های مختلف مدیریتی، سیاسی و یکدستی در زنجان تجربه شده است.

فرماندار زنجان با بیان اينکه ترکیب‌های مختلف شورایی در ۵ دوره گذشته بوده و عملکرد هر کدام نیز قابل دسترسی و ارزیابی است، عنوان کرد: مهم این است که مجموعه جدید شورای شهر زنجان که مورد وثوق و اعتماد اکثریت مردم بوده و از بین‌مجموع نامزدها تونسته‌اند نمایندگی مردم در شورای شهر را عهده‌دار شوند، چگونه از این تجارب، بهره ببرند.

وی با بیان اينکه با نگاه به تجارب ۵ دوره اخیر، انتظار از این جمع به مراتب بالاتر از دوره‌ های گذشته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه شرح وظایف شورای شهر در قانون مشخص شده است، شوراهای اسلامی شهر در عرصه‌های مختلف هم اثرگذار هستند و هم مسئولیت دارند و اثرات عملکرد شوراها نه تنها در این مقطع بلکه آیندگان نیز آثار آن را خواهند دید در نتیجه مسئولیت بسیار سنگینی را پذیرفته‌اند.

عسگری با بیان اینکه شهرداری، مصداق بارز بیت‌المال است، گفت: درآمد شهرداری به صورت مستقیم از جیب و سفره مردم تامین می‌شود لذا وظیفه داریم از آن صیانت کنیم چرا که هر تصمیمی که گرفته و هرگونه خدماتی که ارائه می‌شود به طور مستقیم در زندگی مردم تاثیر دارد.

وی تاکید کرد: از این جهت باید حساسیت ویژه و نگاه دقیقی در نوع هزینه‌هایی که به شهر تحمیل خواهیم کرد باید داشته باشیم.

فرماندار زنجان با بیان اینکه خدمت در شورا و شهرداری ماندگار می‌شود، اظهار کرد: خدمت در شهرداری همواره در اذهان مردم باقی خواهد ماند لذا انتظار می‌رود اعضای جدید شورا برنامه منسجمی در مدیریت شهری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تک‌تک اعضای شورای شهر، نقدهایی بعضا خیلی تند، قاطع و با دلیل و برهان به گذشته داشته‌اند، خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر مطمئن باشند که ۴ سال زمان زیادی نیست و به سرعت می‌گذرد  لذا قدر این لحظات را بدانید چرا که خدمت به خلق‌الله، بالاترین سرمایه است که در مسیر زندگی شما فراهم شده است.

عسگری بیان کرد: اگر قدر این فرصت را بدانید خیر و برکت خواهد داشت و مردم نیز قدردان خواهند بود و حتی اگر قضاوت‌های امروز از روی احساسات باشد، قضاوت آیندگان بر مبنای واقعیت‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ مبنی بر تسریع در تشکیل کابینه گفت: اولین مصوبه شورا بعد از استقرار و شروع به کار، انتخاب شهردار خواهد بود لذا خواهش و انتظار این است که اعضای شورا، مدیریت شهری را به سرعت تعیین تکلیف کنند.

این مسئول افزود: انتخاب شهردار را به درستی انجام دهید و سپس سیاستگذاری کرده و اجازه دهید تا مدیریت شهری، کار خودش را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری زنجان چتد چالش دارد، اظهار کرد: چالش اول، منابع مالی است که باید فکری به درآمد پایدار منابع مالی داشته باشید و چالش دوم این است که باید دقت نظر در قیمت تمام‌شده خدمات ارائه‌شده به شهر داشته باشید چرا که هرچه هزینه‌ها افزایش یابد از جیب مردم می‌رود.

عسگری یادآور شد: بزرگترین آفت تاکنون در شهرداری ها فساد بوده و امیدواریم رویکرد جدید شورای شهر، منافذ فساد در هر حوزه را شناسایی و کارنامه درخشانی از این جهت داشته باشد.//آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر