logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۲۵۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد

تزریق واکسن کرونا به 170 هزار نفر در استان زنجان

تزریق-واکسن-کرونا-به-170-هزار-نفر-در-استان-زنجان-
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تا کنون به ۱۷۰ هزار نفر در استان زنجان واکسن تزریق شده است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای سنین مختلف واکسن تزریق شده است و بیش از ۱۷۰ هزار نفر تا کنون دوز اول را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه واکسن به افراد واجد شرایط تزریق شده است، افزود: تزریق واکسن به مادران باردار با مشورت پزشک امکانپذیر است اما در مورد مادران شیرده مشکل خاصی وجود ندارد.

این مسئول یادآورشد: از نظر سنی افراد بالای ۵۰ سال واکسن خود را دریافت می‌کنند و در گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال حدود ۸۰ درصد واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی  و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال نیز ۸۲ درصد واکسینه شده و جمعیت ۷۰ تا ۷۴ سال ۸۶ درصد واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

قزلباش یادآورشد: سنین ۶۵ تا ۶۹ سالگی نیز ۸۳ درصد واکسینه شده و جمعیت ۶۰ تا ۶۵ ساله تا کنون ۷۴ درصد واکسن دریافت کرده و جمعیت ۵۵ تا ۵۹ سال نیز ۵۷ درصد واکسینه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون گروه‌های جدید معلمان، خبرنگاران، بخشی از گروه‌های شغلی در معرض بیماری، اعضای علمی دانشگاه‌ها، افراد دیابتی بالای ۱۸ سال، نیروی انتظامی و قضات به خوبی پیش می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه با تعدد مراکز واکسن شاهد تجمع مردم در مراکز تزریق واکسن نیستیم، افزود: بر اساس لیست‌های ارائه شده از سوی متولی اصحاب رسانه، تزریق واکسن به خوبی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: روند بیماران بخش‌های سرپایی و بستری با سرعت در حال افزایش است و میزان اشغال تخت به بالای ۴۰۰ تخت در استان رسیده است که این امر نگران کننده است.

قزلباش ادامه داد: موج جدید بیماری کرونا قابل توجه و طغیانی است که امیدوارم با همکاری مردم این موج نیز به اتمام برسد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر