logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۲۵۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان:

کمبود نهاده‌های دامی موجب افزایش قیمت لبنیات شده است

کمبود-نهاده‌های-دامی-موجب-افزایش-قیمت-لبنیات-شده-است
نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه افزایش قیمت و کمبود نهاده‌های دامی موجب افزایش قیمت لبنیات شده است گفت: این شرایط با کاهش مصرف لبنیات به ویژه شیر در استان زنجان شده است.

مظاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه قیمت لبنیات در استان زنجان افزایش یافته است اظهار کرد: علت این موضوع نیز به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و علوفه دام برمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه دامداران نیز حق دارند چون در این شرایط خشکسالی به سختی علوفه دام‌ها را تامین می‌کنند و دوما قیمت نهاده‌ها نیز بسیار افزایش یافته است تصریح کرد: در این میان تنها چیزی که بیشتر مورد توجه قرار گرفته کاهش توان مردم است.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با بیان اینکه خرید شیر و لبنیات در زنجان به شدت کاهش یافته است افزود: این موضوع به صورت مستقیم با سلامت جامعه در ارتباط است بنابراین کاهش مصرف شیر تاثیرات خود را در آینده بر سلامت جامعه نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌ها تنها به ضرر مصرف‌ کنندگان است عنوان کرد: قیمت شیر پاستوریزه پگاه در استان زنجان به 7 هزار تومان افزایش یافته است.

امیری با تاکید براینکه خرید شیر از دامداران از 4 هزار تومان به 6 هزار 400 تومان افزایش یافته است ادامه داد: در حال حاضر مجوز افزایش قیمت به کارخانجات داده نشده است.

وی با تاکید براینکه تنها چند قلم از محصولات لبنیات مشمول قیمت‌گذاری است اظهار داشت: اکثر محصولات لبنیاتی با قیمت آزاد در بازار عرضه می‌شود و نظارتی هم بر قیمت آنها وجود ندارد.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان خاطر نشان کرد: سیاست‌های اشتباهی که در استان زنجان برای محصولات لبنیاتی در نظر گرفتند منجر به افزایش قیمت‌ها شده است.

وی با تاکید براینکه مردم تنها از شیر می‌توانستند استفاده کنند که در حال حاضر نیز احتمال افزایش دوباره قیمت آن وجود دارد عنوان کرد: نهاده‌های دامی در اختیار دامداران قرار داده نمی‌شود و شرایط سختی برای دامداران ایجاد شده است و چوب این بی‌برنامگی‌ها را مردم می‌خورند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر