logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۲۵۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
شهردار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

فاز نخست پروژه سبزه‌میدان تا پایان آبان به بهره‌برداری می‌رسد

فاز-نخست-پروژه-سبزه‌میدان-تا-پایان-آبان-به-بهره‌برداری-می‌رسد
شهردار زنجان در خصوص پروژه سبزه‌میدان گفت: برنامه‌ریزی بر این است که ضلع جنوبی خیابان زینبیه تا آخر آبان سال جاری به مرحله بهره‌برداری برسد و بقیه که کارهای مربوط به میدان ضلع شمالی و نازک‌کاری ساختمان است در فرصت مناسب انجام شود.

حبیب ملایی یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه مبلغ قرارداد پروژه سبزه‌میدان 64 میلیارد و 700 میلیون تومان بود، اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که وجود داشته 25 درصد مازاد بر قرارداد، ابلاغ شده و 4 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز ترک تشریفات برای خود پیمانکار از شورای شهر درخواست کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش حجم قرارداد و تاخیرهای مجازی که پروژه دارد، صورتجلسه‌ای بین پیمانکار و مشاور پروژه تنظیم شده که قرارداد اجرای طرح سبزه‌میدان تا پایان سال جاری تمدید شود.

یگانه افزود: غیر از این قراداد، یک قرارداد کارهای تکمیلی نیز وجود دارد که با احتساب مجموع قراردادها با قرارداد تکمیلی حدود یک سال زمان برای تکمیل کل پروژه سبزه‌میدان نیاز است که امیدواریم کارهای آن هرچه سریع‌تر انجام شود.

شهردار زنجان در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد که پروژه سبزه‌میدان به صورت فاز به فاز، افتتاح شود، گفت: برنامه‌ریزی بر این است که ضلع جنوبی خیابان زینبیه تا آخر آبان سال جاری به مرحله بهره‌برداری برسد و بقیه که کارهای مربوط به میدان ضلع شمالی و نازک‌کاری مربوط به ساختمان است در فرصت مناسب انجام شود.

وی در خصوص بازگشایی محور پادگان با بیان اینکه در این پروژه نیز 3 قرارداد داریم، اظهار کرد: حداکثر زمانی که بنیاد مسکن استان برای اجرای سردرب پروژه دارد 4 ماه است که اکنون بیش از یک ماه از زمان ابلاغ قرارداد، سپری شده است.

یگانه ابراز کرد: امیدواریم تمام قراردادهایی که برای احداث معابر و دیوارکشی محور پادگان است در فصل عمرانی امسال به اتمام برسد و شاهد بازگشایی این محور باشیم.

*‌ کمبود سیمان، اجرای پروژه‌ها را کُند می‌کند

شهردار زنجان در خصوص مشکلات مربوط به کمبود سیمان در بازار برای اجرای پروژه‌های شهری گفت: طبیعی است که این مورد تاثیرگذار است و به هر حال کمبود سیمان و یا سایر مصالح، اجرای پروژه‌ها را کُند می‌کند.

وی افزود: کمبود سیمان هم پروژه‌های سبزه‌میدان و محور پادگان و هم در آرامستان شهرداری که پیمانکاران مشغول هستند و همچنین سایر پروژه‌های عمرانی که داریم، تاثیر می‌گذارد.

یگانه با بیان اینکه مسئولان استان به کارخانه‌های سیمان ابلاغ کرده‌اند که بتوانند مشکل کمبود سیمان استان را برطرف کنند، ابراز کرد: امیدواریم مشکل کمبود سیمان در زنجان به زودی برطرف شود تا شاهد پیشرفت فیزیکی بالای پروژه‌ها باشیم.

*‌ واکسیناسیون رانندگان ناوگان حمل‌ونقل شهری از 6 مرداد انجام می‌شود

شهردار زنجان با بیان اینکه ناوگان حمل‌ونقل شهری هم‌اکنون فعال است و تعطیل نشده‌اند، گفت: تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان، مصوبه ستاد استانی کرونا بود و با توجه به قرمز بودن وضعیت زنجان در صورتی که یتاد کرونا دوباره تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر را مصوب کند و تشخیص دهد، تعطیل می‌کنیم اما فعلا ابلاغ نشده است.

یگانه در خصوص نحوه و روند واکسیناسیون رانندگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان اظهار داشت: مرحله اول واکسیناسیون رانندگان حمل‌ونقل عمومی شهر زنجان از روز چهارشنبه (6 مرداد) در پایگاه شماره 10 شهرک الهیه آغاز شده و رانندگانی که تاکنون مراجعه کرده‌اند، واکسینه شده و مشکلی از این بابت نداریم.

وی با بیان اینکه روز شنبه (9 مرداد) نیز بازدیدی از این پایگاه داشتم، خاطرنشان کرد: مشکلی از این بابت وجود ندارد و درخواست از رانندگان این است که جهت حفظ سلامتی و افزایش سطح ایمنی بدن هر چه سریع‌تر برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی یادآور شد: حدود 2500 راننده حمل‌ونقل عمومی در شهر زنجان فعال هستند که باید واکسینه شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر