logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۲۵۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

80 درصد آب شرب استان زنجان از چاه‌های ممنوعه تامین می‌شود

80-درصد-آب-شرب-استان-زنجان-از-چاه‌های-ممنوعه-تامین-می‌شود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 80 درصد آب شرب استان زنجان از چاه‌های ممنوعه تامین می‌شود گفت: استان زنجان در حوزه منابع آبی پایین‌تر از میانگین کشوری است.

به گزارش موج رسا; مصطفی طاهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان در حوزه آب مشکلات زیادی داریم اظهار کرد: 80 درصد آب شربی که مردم استفاده می‌کنند از چاه‌‌ دشت‌های ممنوعه است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت منابع آبی در بخش صنعت نامناسب است تصریح کرد: منابع آبی بخش صنعت نیز از چاه‌های ممنوعه استان تامین می‌شود و این اقدام نیز ناچارا انجام می‌شود چرا که منابع دیگری وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرک‌های صنعتی از صبح تا ظهر آب دارند و تامین آب برخی از واحدهای صنعتی با تانکر انجام می‌شود عنوان کرد: در این شرایط واحدهای صنعتی نیز با محدودیت منابع آبی مواجه هستند.

وی با تاکید براینکه عقب ماندگی ما در حوزه منابع آبی نسبت به میانگین کشوری هم قابل مقایسه نیست بیان کرد: استان زنجان به لحاظ میانگین منابع آبی نسبت به میانگین کشوری پایین است چرا که زنجان با شرایط آب و هوایی که دارد باید وضعیت بسیار بهتری داشته باشد.

طاهری با بیان اینکه از چاه‌ها بیش از اندازه استفاده شده و شرایط بحران آب را در نظر نگرفتیم ادامه داد: استان زنجان در حوزه سد سازی نیز از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی با تاکید براینکه استان زنجان از همه جوانب در حوزه منابع آبی از میانگین کشوری عقب است خاطر نشان کرد: منابع آبی مشکل اصلی استان زنجان بوده و همه باید در این حوزه دغدغه داشته باشیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه راهکار برای کنترل وضعیت موجود وجود دارد و راه‌های کنترل تنها به منابع مالی برنمی‌گردد افزود: با کنترل مصرف اتفاق خوبی می‌تواند در مدیریت منابع آبی بیفتد.

وی ادامه داد: در طارم 30 هزار هکتار مزارع داریم که تحت کشت بود که در آخر خرداد ماه با کمبود آب مواجه بودند که تقریبا مشکل آنها حل شد.

طاهری با بیان اینکه در استان زنجان با تدبیری که امسال انجام شد شرایط خوبی حاکم است گفت: بخشی از منابع آبی استان از استانهای همجوار تامین می‌شود.

وی افزود: برای مشکل منابع آبی استان باید اقدام شود و امسال این مشکل  مرتفع شد اما برای سال آینده باید اقدامات موثری انجام شود و رسانه‌ها هم باید وضعیت آب را مطالبه کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده شهر زنجان جزو شهرهایی است که در آینده شرایط بحرانی خواهد داشت تاکید کرد: باید برای بخش منابع مدیریت خوبی اتفاق بیفتد تا در سال‌های آینده دچار مشکل نشویم.

وی با اشاره به علت مخالفت خود از طرح صیانت گفت: یکی از عوامل مخالفت خود از این طرح به محتوا برمی‌گردد و اگر محتوا طرح بدون ایراد بود باز هم طرح مشکل داشت.

طاهری با بیان اینکه در این طرح برای 80 میلیون نفر تصمیم‌گیری می‌شود گفت: همه مردم با شرایط امروز فضای مجازی درگیر هستند و با آن زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این طرح که یک طرح مهمی بوده باید اغنا سازی در جامعه اتفاق بیفتد افزود: پیشرفت حوزه دیجیتال قابل مقایسه با هیچ علمی نیست و سرعت پیشرفت در علم دیجیتال بسیار بالاتر است و به همین منظور در این طرح واقع نگری و آینده نگری خوبی انجام نشده و جوابگوی آینده نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه ایراداتی در حکمرانی فضای مجازی وجود دارد ادامه داد: در بخش زیادی از محتوای این طرح اختیارات دولت را کم کرده است چرا که تشکیلاتی به نام آی‌سی‌تی داریم که کار اصلی این تشکیلات در این حوزه است و این طرح بخش زیادی از اختیارات این تشکلات را کم کرده و حکمرانی و تایید سیاست و همچنین جزئیات اجرا و منابع در اختیار دولت نبود اما تنبیه و مجازات در اختیار دولت قرار دارد و در این طرح به نوعی دست و پای دولت بسته می‌شد.

وی با اشاره به اینکه طرح صیانت برای اجرا مصوب نشده است افزود: طرح برای نحوه بررسی آن مصوب شده است و حتما ایراداتی که در بند‌های مختلف این طرح وجود دارد قابل برطرف شدن است و مطمئن هستم بخش زیادی از این ایرادات طرح برطرف خواهد شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر