logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۲۴۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان تاکید؛

برخورد قضایی با کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند

برخورد-قضایی-با-کسانی-که-پروتکل-های-بهداشتی-را-رعایت-نکنند-
استاندار زنجان گفت: افراد و اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی امروز در ستاد کرونای استان زنجان، اظهارداشت: زنجان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بدترین وضعیت را به گفته مسئولان کشوری دارد که باید دلایل آن بررسی شود.

وی بیان کرد: مسئولیت‌هایی که برعهده استان گذاشته شده است انجام شده است به طوری که زمینه واکسیناسیون در استان زنجان فراهم بوده و این استان ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۳۰ هزار نفر را دارد که این تعداد سه برابر ظرفیت موجود است.
این مسئول با اشاره به میزان بالای انجام تست پی سی آر و تقدیر سازمان بهداشت جهانی در خصوص این موضوع از زنجان، گفت: روزانه ۷ تن ماسک از استان زنجان صادر می‌شود و به اندازه کافی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان زنجان وجود دارد.
استاندار زنجان ابراز کرد: یکسری افراد قصد تمکین از پروتکل‌های بهداشتی را ندارند و خستگی بهانه‌ای در دست این افراد است در حالی که مسئولان و کادر درمان خسته‌تر هستند.
حقیقی با طرح این سئوال که چرا سوپرمارکتی‌ها که حتی یکروز تعطیل نشده‌اند و خودشان ماسک نزده و خدمات لازم را به افراد بدون ماسک ارائه می‌کنند؟، افزود: باید چنین افرادی به دادگاه و قوه قضائیه معرفی شوند.
وی خاطرنشان کرد: حفظ جان مردم اولویت بوده و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نزدن ماسک و برگزاری برنامه‌های تجمعی تهدید کننده جان مردم است و اگر در مقابل تهدیدکنندگان جان مردم نایستیم با جان مردم بازی کرده‌ایم.
این مسئول تصریح کرد: حق نداریم اجازه بدهیم یک عده هر کاری دوست دارند، انجام داده و با جان مردم بازی کرده و عده‌ای به بهانه واکسن زدن پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند.
استاندار زنجان برضرورت افزایش نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و افزود: باید در همه شهرستان‌ها شورای تامین تشکیل و هر صنفی که رعایت پروتکل نکرده و خدمات ارائه می‌کند به قوه قضائیه معرفی شود.
حقیقی از اخذ تست سرپایی از رعایت نکنندگان پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: افرادی که تست آنها مثبت باشد به قرنطینه رفته و همراه مدارک جرم به قوه قضائیه معرفی می‌شوند.
وی گفت: بازرسی‌ها باید به صورت روزانه گزارش داده شده و 
نیروی انتظامی با قدرت در خصوص تردد شبانه و خودروهای غیر بومی اعمال قانون کند.
این مسئول بیان داشت: نقشه واکسیناسیون از سوی فرمانداران پیگیری شود تا همه افراد واکسن خود را دریافت کرده و محل‌های قرمز و سیاه به زرد تبدیل شوند.
استاندار زنجان افزود: در برنامه‌های محرم باید پروتکل‌های تعریف شده مورد توجه هئیت‌های مذهبی باشد.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر