logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۲۴۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در شورای اداری استان زنجان مطرح شد؛

برای جبران کسری بودجه باید به فکر منابع درآمدی پایدار برای کشور باشیم

برای-جبران-کسری-بودجه-باید-به-فکر-منابع-درآمدی-پایدار-برای-کشور-باشیم
چهارمین جلسه شورای اداری استان زنجان در سال 1400 عصر امروز برگزار شد که قدردانی از برگزاری انتخابات، یافتن منابع درآمدی پایدار برای کشور و تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های دولت در صرفه‌جویی انرژی و دورکاری کارکنان از موارد مطروحه در آن بود.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان عصر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری استان زنجان در سال جاری ضمن قدردانی از مشارکت مردم در انتخابات 28 خرداد، اظهار داشت: آن‌هایی که در پای صندوق‌های رای حاضر شدند، برنده واقعی انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه شخصیت برجسته و قابل قبولی با اکثریت آرا، منتخب مردم شد، خاطرنشان کرد: آیت‌اله رئیسی هم در انتخابات سال 96 و هم در انتخابات امسال، نفر اول در استان زنجان بود.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه آرزوی موفقیت برای دولت آیت‌اله رئیسی داریم، تصریح کرد: نباید در این زمینه برخورد احساسی شود چرا که آوار مطالبات بیش از حد بر سر دولت منتخب و بالا بردن انتظارات مردم با دادن وعده‌های زیاد، یکی از فاکتورهای نگران‌کننده و یک حرکت غیرخوب، غیرعلمی و غیرمنطقی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ضمن تبریک اعیاد گذشته و دهه ولایت گفت: امسال رنگ و بوی مردمی بودن جشن‌های عید غدیر، بیشتر به چشم خورد.

وی با بیان اینکه حداقل 120 هزار نفر در واقعه غدیر حضور داشتند، اظها کرد: خطبه غدیر پیامبر(ص) در واقعه غدیر تا قرن 4 و 6 در کتاب‌های علمای اهل سنت، نبود و بعد از آن نیز بعضی‌هایشان نوشتند که پیامبر(ص) در آن روز خواست بگوید که علی(ع) را دوست دارد و ما هم می‌گوییم که علی(ع) را دوست داریم.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: امامت، مساله مهمی بوده که فصل جداگانه‌ای باز شده و آیه «الیوم اکملت لکم دینکم» نازل شده است.

 

*‌ دولت، منابع درآمدی پایدار ندارد

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کسری بودجه، مشکل مهمی است که کشورمان امروز با آن درگیر بوده و یکی از دلایل آن درآمد کم و ناپایدار دولت است.

وی با بیان اینکه تراز عملیاتی منفی در کشور داریم، اظهار داشت: مجموع بودجه امسال کشور، یک هزار و 800 هزار میلیارد تومان است که 100 هزار میلیارد تومان آن اعتبارات عمرانی و یک هزار و 700 هزار میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای است و بخش عمده بودجه دولت شامل هزینه‌های جاری است.

طاهری با بیان اینکه درآمد دولت از محل مالیات 310 هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: دولت با این حساب، یک هزار و 500 هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که با فروش نفت برای تامین حقوق کارکنان و فروش اموال و دارایی‌ها نیز 450 هزار میلیارد تومان درآمد می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بازهم دولت، کم می‌آورد لذا اقدام به عرضه اورق می‌کند و همین امر سبب تورم می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل درآمد دولت در 2 سال اخیر قابل مقایسه با 40 سال قبل از آن نیست، گفت: وقتی دولت اقدام به چاپ پول می‌کند یعنی تورم ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه کسری بودجه، یک مشکل برای کشور است اظهار کرد: برای جبران آن باید به فکر منابع درآمدی باشیم و راهکار هم وجود دارد اما متاسفانه هیچکدام از دولت‌ها به سمت مسیرهای صحیح درآمدزایی نرفته‌اند و فقط مربوط به این دولت نیست.

طاهری با اشاره به افزایش حقوق و دستمزد در برخی دستگاه‌ها به عنوان یک خطای استراتژیک تصریح کرد: یکی از دستگاه‌ها که حقوق خوبی هم داشت، میزان حقوق کارکنانش را بیش از 150 درصد افزایش داده است.

وی با بیان اینکه این امر سبب ایجاد رقابت بین دستگاه‌های دیگر شده است، خاطرنشان کرد: وقتی منابع درآمدی پایدار نداریم، چنین افزایش‌ها تورم‌زا است و وقتی با وجود نداشتن منابع درآمدی، حقوق‌ها را افزایش می‌دهیم یعنی از جیب مردم برمی‌داریم و این خطای استراتژیک است که حتی مجلس شورای اسلامی نیز شریک این موضوع شده در حالی که باید کاری کنیم که ارزش پول ملی ما کاهش پیدا نکند.

سمانه شاددل، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: انتخابات 28 خرداد با هماهنگی کامل بین هیات‌های اجرایی و نظارت و سایر دست‌اندرکاران و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و باز هم نام زنجان در بین برترین‌های مشارکت در سطح کشور درخشید.

وی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی باید بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص رعایت دورکاری پرسنل بر اساس رنگبندی کرونایی شهرها و همچنین مصوبه هیات وزیران در خصوص تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تا پایان مرداد و رعایت صرفه‌جویی در مصرف انرژی را اجرا کنند.

شاددل با اشاره به در پیش بودن هفته دولت خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 900 پروژه در سطح استان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد که در تعداد پروژه‌ها 90 درصد و میزان اعتبار نیز 59 درصد نسبت به سال 98 افزایش داشت.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر