logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۲۴۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

3 راسته بازار زنجان نیازمند کف سازی اضطراری است/ تمرکز میراث فرهنگی بر مرمت بازار زنجان

3-راسته-بازار-زنجان-نیازمند-کف-سازی-اضطراری-است-تمرکز-میراث-فرهنگی-بر-مرمت-بازار-زنجان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: سه راسته بازار زنجان نیازمند کف سازی اضطراری است که امیدواریم امسال از سوی شهرداری انجام شود.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: بخش تاریخی بازار زنجان هر ساله تعویض، نگهداری و مرمت می‌شود که در سال گذشته از محل اعتبارات مرمت‌های خوبی در بازار انجام شد.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از مرمت بازار از محل اعتبارات سال ۹۹، امسال اجرایی شد، افزود: امسال نیز برنامه‌ها ادامه دارد و کف سازی بازار نیز ادامه می‌یابد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخش‌هایی از کف سازی بازار در سال‌های گذشته توسط شهرداری زنجان انجام شده است اما با توجه به مساحت بازار کف سازی به اتمام نرسیده و امسال نیز انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان یادآورشد: در سال گذشته ۵۰ درصد راسته‌ حجت‌الاسلام توسط میراث فرهنگی استان و ۵۰ درصد نیز توسط شهرداری انجام شد.

ارجمند تصریح کرد: کف سازی راسته قیصریه در سال ۹۷ انجام شد و امسال نیز قول گرفته‌ایم سه راسته امامزاده، میوه‌فروشان و عبدالعلی بیگ که نیازمند کف سازی اضطراری هستند، از سوی شهرداری انجام شود.

وی از ساماندهی تاسیسات بازار زنجان و پایان آشفتگی‌ها در این زمینه خبر داد و گفت: همه تاسیسات زیرزمینی شده است که باید کف سازی نیز انجام شود.

این مسئول بیان داشت: تمرکز میراث فرهنگی زنجان مرمت و جلوگیری از نفوذ رطوبت، نگهداری و تعمیر است که خوشبختانه نیازی در این زمینه وجود ندارد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر