logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۲۴۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ماهنشان:

خانواده از اساسی‌ترین بنیان‌های اجتماعی است

خانواده-از-اساسی‌ترین-بنیان‌های-اجتماعی-است
امام‌ جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به ۱۴ مرداد، روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: خانواده از اساسی‌ترین بنیان‌های جامعه و اجتماع است و باید طبق آموزه‌ های دینی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به 9 مرداد، روز صداوسیما و نقش اساسی و حیاتی رسانه ملی در زندگی مردم، اظهار داشت: کشور ما اسلامی بوده و تمام شالوده‌های آن بر پایه اصول اسلام، بنیان نهاده شده است.

وی با بیان اینکه بنابراین تمام بخش‌های کشور باید بر اساس اصول و مبانی اسلام عمل کنند، خاطرنشان کرد: صداوسیما که مهمترین رسانه همگانی است باید دانشگاهی باشد که دین، اخلاق، ارزش‌های اسلامی و سبک زندگی اسلامی در آن ترویج شود.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به روز اهدای خون از نبود شعبه انتقال خون و عدم حضور اکیپ سیار جهت دریافت خون در ماهنشان به شدت انتقاد کرد.
وی افزود: با توجه به استقبال عمومی مردم برای اهدای خون، راه‌اندازی هرچه سریعتر اکیپ سیار به‌خصوص در روزهایی که مردم، تمایل شدید به اهدای خون دارند از مسئولان مورد انتظار است.
امام جمعه شهرستان ماهنشان 20 ذی‌الحجه، سالروز ولادت باسعادت امام موسی کاظم(ع) را گرامی داشت و گفت: معرفت‌افزایی در مورد آن امام بزرگوار و شادی در زمان ولادت اهل بیت(ع) ضرورت داشته و این مستلزم شناخت واقعی از آن امام بزرگوار است.
وی با اشاره به 10 مرداد، روز جهانی تغذیه با شیر مادر و اهمیت تغذیه با شیر مادر گفت: شیر مادر، غذایی کامل و خدادادی بوده و درخواست از تمام مادران برای تغذیه نوزادان خود با شیر مادر بوده که حق خدادادی آنان است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه روز مباهله پیامبر اسلام(ص) با مسیحیان نجران، سند حقانیت اسلام و شیعه است، اظهار داشت: این روز باید گرامی داشته و جشن برگزار شود و نباید تحت پوشش عزاداری زودهنگام ماه محرم قرار گیرد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه حاتم‌بخشی امیرالمومنین(ع) در حال رکوع، نشان از حقانیت امیرالمومنین(ع) و مقام والای ایشان است، تصریح کرد: از تمام روحانیون اهل قلم و فضای مجازی، انتظار می‌رود تا این مطالب را به درستی معرفی و به جامعه بشناسانند.
وی با اشاره به 14 مرداد، روز خانواده و تکریم بازنشستگان، گفت: خانواده از اساسی‌ترین بنیانهای جامعه و اجتماع است و باید طبق آموزه‌های اسلامی مورد توجه ویژه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری، بازنشستگان را از سرمایه‌های عظیم اجتماعی دانستو خاطرنشان کرد: جامعه باید از تجربیات و داشته‌های آنها استفاده کند و حقوق بازنشستگان عزیز نیز باید پرداخت و ادا شود.
خطیب جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به 25 ذی‌الحجه، روز نزول سوره دهر یا انسان در شان حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و حسنین(ع) گفت: این وقایع از اسناد حقانیت شیعه بوده و این وقایع مبارک باید در جامعه، مطالبه، تبلیغ و ترویج شوند.
وی با اشاره به نزدیک شدن بع زمان آغاز به کار دولت سیزدهم و همچنین وداع حکیمانه مقام معظم رهبری با دولت دوازدهم، اظهار داشت: ایشان مساله تولید، اشتغال، مدیریت نظام پولی و مالی و مهار تورم را از مسائل کلیدی کشور خواندند و مطالبه برای اولویت کاری دولت سیزدهم دانستند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به حضور مقتدرانه ایران در رژه دریایی روسیه، خاطرنشان کرد: این حضور مقتدرانه، نشان از خودکفایی بود و پیام صلح، دوستی و اقتدار را به جامعه بیان کرد.
وی در پایان با اشاره به حضور ورزشکاران ایرانی در بازی‌های المپیک 2020 گفت: ضمن قدردانی از تمام ورزشکاران و مسئولین، درس‌ها و عبرت‌هایی که در این المپیک وجود دارد، لازم توجه است.
حجت‌الاسلام علی‌اکبری اظهار کرد: حوادث افغانستان بعد از ۲۰ سال حضور آمریکا که یک دولت وابسته، غیرمردمی و ضعیف و دارای یک ارتش ضعیف و بسیار وابسته، نمایشگاهی از درس‌ها و عبرت‌ها است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر