logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۲۴۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

فضای مجازی نابسامان خانواده‌ها را به شدت تهدید می‌کند

فضای-مجازی-نابسامان-خانواده‌ها-را-به-شدت-تهدید-می‌کند-
امام جمعه ابهر گفت: متاسفانه فضای مجازی در  کاملاً نابسامان بوده و خانواده‌ها را به شدت تهدید می‌کند که ضروری است این رژیم خانوادگی را مدیریت کرد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر با اشاره به سالروز نزول سوره" هل اتی" در شأن اهل بیت(ع) و روز خانواده، اظهار داشت: سوره دهر به انسان این هشدار را می‌دهد که انسان شناسنامه اولی خود را که از یک قطره آب بدبو گند خلق شده فراموش نکند.

وی افزود: اگر انسان را از ولایت جدا کنیم جزء یک جنازه عمودی چیزی دیگری نخواهد بود و تعریف انسان با ولایت بوده و منهای ولایت انسان هیچ و پوچ است.
خطیب جمعه ابهر خاطرنشان کرد: انسان در سایه ولایت می‌تواند خانواده‌ای را تشکیل دهد که در این خانواده به اوج اخلاق برسد و اگر لازم باشد که انسان، برای رسیدن به کمال از یک نردبان چند پله‌ای صعود کند، به طور حتم اولین پله این نردبان تشکیل خانواده است.
امام جمعه ابهر با بیان اینکه در محیط خانواده‌ای که بر اساس معیارهای اسلامی تشکیل شده باشد، آرامش و آسایش جسم و جان انسان تامین می‌شود، افزود: در چنین خانواده‌ای صفا و صمیمیت و همفکری و همدردی و هماهنگی، زنگارهای پریشانی و خستگی‌های عصبی و جسمی را زدوده و انسان می‌تواند با تعاون و محبت و یکی شدن، نیرومند تر و مستحکم تر شود.
حجت‌الاسلام رحیمی بیان داشت: اما افسوس که در اثر غفلت خانواده‌ها در بعضی از آنها شالوده مهر و محبت گسسته بوده امروزه در بین فرزندان  و والدین صفا و صمیمیت برقرار نیست. 
وی ادامه داد: امروزه به جای مهر و محبت ماهواره‌ها و گوشی‌ها و اینترنت در خانه‌ها حکومت می‌کنند و ناخود آگاه خانواده‌ها را به نا کجا آمد می‌برند.
خطیب جمعه ابهر از افزایش مد غربی و فرهنگی ابتذال و برهنگی و افزایش طلاق و عادی شدن آن بشدت انتقاد کرد و  از قوای سه گانه درخواست کرد در فکر شالوده خانواده باشند و اجازه ندهند خانواده‌ها از نظر اقتصادی و فر هنگی از هم پاشیده شوند.
امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد:  یکی از بسته‌های مصرفی خانواده‌ها فضای مجازی است که متاسفانه این فضا کاملاً نابسامان بوده و خانواده‌ها را به شدت تهدید می‌کند که ضروری است این رژیم خانوادگی را مدیریت کرد.
حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: "رژیم مصرف رسانه‌ای" مهمترین عامل و ابتدایی‌ترین عامل برای بهره‌بردن صحیح از رسانه و همچنین سلامت رفتاری است و یکی از منافع یادگیری سواد رسانه‌ای مشخص شدن رژیم مصرف رسانه‌ای افراد است.
وی افزود: همانطور که به‌ فرزندانمان شنا کردن را می‌آموزیم و دیگر از رفتن‌شان به‌استخر نمی‌ترسیم، باید به‌ آنها مهارت‌های حضور در فضای مجازی را بیاموزیم و لحظه به‌لحظه نگران آنها نباشیم چرا که شناگران غرق نمی‌شوند.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر