logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۲۴۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان خرمدره در گفت‌وگو با موج رسا:

پیش‌نیاز ادای حق غدیر، ابلاغ پیام آن به جهانیان است/ غدیر، برهم‌زننده مبانی سکولارسازی دین است

پیش‌نیاز-ادای-حق-غدیر،-ابلاغ-پیام-آن-به-جهانیان-است-غدیر،-برهم‌زننده-مبانی-سکولارسازی-دین-است
امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه پیش‌نیاز ادای حق غدیر، ابلاغ پیام آن به جهانیان است، گفت: پیامبر اکرم(ص) در این روز فرمودند بالاترین امر به معروف این است که این اتفاق و ولایت را به غایبان برسانید.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با نگاه به تاریخ اسلام مشخص می‌شود که عید غدیر، سیاسی‌ترین و اجتماعی‌ترین عید است که در روایات بسیاری هم به این نکته تاکید شده است.

وی با بیان اینکه اتفاقی که در غدیرخم افتاد در هیچ عیدی تکرار نشده است، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در زمانی که شبه‌جزیره عربستان جمعیت زیادی نداشت، هزاران نفر را در نقطه‌ای جمع کرده و محتوا و پیام مربوط به این روز را اعلام می‌کند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه غدیرخم، روزی بود که سرنوشت آینده جامعه اسلامی به صورت کامل از سوی خداوند تعیین تکلیف شد، افزود: انتصاب حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان امامت و ولایت امت اسلامی، اهمیت بسیار زیادی دارد که به عنوان تمام‌کننده نعمت‌ها و کامل‌کننده دین معرفی می‌شود.

 

*‌ غدیر، تعیین‌کننده الگوی خدمت در جامعه اسلامی است

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه غدیر در واقع تعیین الگوی حکومت در جامعه اسلامی است، گفت: غدیرخم تعیین می‌کند که اسلام، یک دین سیاسی و اجتماعی بوده و سکولار نیست یا به عبارت دیگر غدیر، برهم‌زننده مبانی سکولاریزاسیون یا سکولارسازی دین است.

وی تاکید کرد: دینی که در غدیر معرفی می‌شود، دینی به شدت سیاسی و اجتماعی بوده و در حقیقت، تعیین‌کننده قالب و الگوی حکومت در جامعه اسلامی است.

وی اظهار داشت: جامعه دینی نمی‌تواند حکومت غیردینی داشته باشد چرا که در این نوع حکومت فقط دینداران نیستند که حکومت دارند بلکه دینداران بر اساس الگوی تعیین‌شده از سوی خداوند، حاکمیت دارند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: توزیع قدرت که منشا خدمت در جامعه اسلامی است در غدیرخم شکل می‌گیرد و مخالفت با غدیرخم نیز از این جهت است.

امام جمعه شهرستان خرمدره تصریح کرد: دلیل مخالفت جدی مستکبران و غرب با غدیر و مبانی شیعی و به تبع آن با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و در واقع مخالفت جبهه استکبار با ولایتمداری این است که انقلاب اسلامی، الگوی بی‌بدیل دینی برای حکومت اسلامی در جامعه بشری را تعیین می‌کند که این حکومت، جهانی است.

وی ادامه داد: دلیل اصلی مخالفت با مبانی تشیع در این است که اسلام واقعی نسبت به سرنوشت جامعه، بی‌تفاوت نیست لذا بالاترین و بیشترین مخالفت‌های ابرقدرت‌های مستکبر با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در این است که انقلاب اسلامی، یک خودآگاهی سیاسی و اجتماعی بی‌نظیری را به جامعه بشری معرفی می‌کند.

 

*‌ ولایت فقیه، ادامه معرفی ولی در روز غدیر است

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه ولایت فقیه، ادامه معرفی ولی در روز غدیر است، گفت: به همین دلیل ابرقدرت‌ها، مستکبران و دیکتاتورها با ولایت فقیه به عنوان یک حکومت دینی، مخالفت می‌کنند چون ولایت فقیه همان ولایت در غدیر است.

وی با اشاره به اینکه مخالفت‌ها با غدیر پس از رحلت پیامبر(ص) آغاز شد، خاطرنشان کرد: چون مخالفان می‌دانستند که با حاکمیت ولایت و امام، قاعدتاً جامعه اسلامی اجازه نخواهد داد تا زورگویان به حاکمیت برسند بلکه منطق، حاکم است و جایگاه انقلاب اسلامی ایران نیز همین است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تاکید بر اینکه غدیر، نوع حکومت برای دنیا را تعریف و تبیین می‌کند، تصریح کرد: در این عید باید تلاش کنیم تا آنچه که پیامبر(ص) به ما فرمود را به جهانیان ابلاغ کنیم.

وی با بیان اینکه پیش‌نیاز ادای حق غدیر، ابلاغ پیام آن به جهانیان است، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در همان روز فرمودند بالاترین امر به معروف این است که این اتفاق و ولایت را به غایبان برسانید و این ندای رسوال الله(ص) مبنی بر ابلاغ پیام غدیر که برآمده از آیه «یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک» است در کل دنیا طنین‌انداز است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: غدیر، پایه‌های استکبار و کاخ‌های ظلم علیه بشریت را به لرزه درآورده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر