logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۲۳۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان زنجان خبرداد

توزیع 120 هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر در زنجان

توزیع-120-هزار-پرس-غذا-به-مناسبت-عید-غدیر-در-زنجان
دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان زنجان از توزیع 120 هزار پرس غذا در سال گذشته برای اطعام از سوی هئیت‌های مذهبی، مساجد و مجموعه‌های مردم نهاد خبرداد.

حجت‌الاسلام علی یوسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: دهه امامت و ولایت از روز عید قربان آغاز و تا عید غدیر ادامه دارد که در این دهه برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه شروع برنامه‌ها با دعای عرفه و برگزاری نماز عید قربان بود، افزود: مساجد و مجموعه‌های مردم نهاد در این زمینه پای کار بوده و بنیاد غدیر نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته است.

این مسئول یادآور شد: در روایات متعددی نسبت به بزرگداشت عید غدیر به عنوان عید الله اکبر تاکید شده است که این موضوع نشات گرفته از اهمیت و جایگاه ولایت و امامت در دین مبین اسلام است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان زنجان خاطرنشان کرد: اطعام در روز عید غدیر توصیه شده است که در برنامه‌های این عید در استان پیش‌بینی شده  و مجموعه‌های مختلف به ویژه مساجد، هئیات مذهبی و مجموعه‌های مردم نهاد در این زمینه ترغیب می‌شوند.

حجت‌الاسلام یوسفی از توزیع 120  هزار پرس غذا در سال گذشته برای اطعام از سوی هئیت‌های مذهبی، مساجد و مجموعه‌های مردم نهاد خبرداد و گفت: امسال نیز تلاش می‌شود این میزان اطعام انجام شود.

وی یادآور شد: امسال تهیه مواد غذایی به صورت خام با مشکلاتی مواجه است که تلاش می‌کنیم این مشکلات حل شود اگر چه مجموعه‌های بزرگی همچون حسینیه اعظم زنجان، داعیان کمیل، هئیت ثارالله و موکب قتیل العبرات در این زمینه مشکلی ندارند.

این مسئول از برگزاری مراسم اطعام در شهرستان‌های استان زنجان خبرداد و گفت: برخی مساجد و مجموعه‌های دارای وسع کمتر، این مراسم را برگزار می‌کنند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان زنجان با اشاره به برگزاری پویش جهانی غدیر در فضای مجازی، گفت: این پویش در مسجد حسینیه اعظم زنجان با حضور برخی چهره‌های مطرح از جمله آیت‌الله قزوینی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه این هفته برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یوسفی از برگزاری مراسم راهپیمایی خودرویی و موتوری به مناسبت روز عید غدیر در زنجان خبرداد و گفت: این مراسم ساعت 10 صبح با حضور اقشار مختلف مردم به دلیل جلوگیری از تجمعات برگزار می شود.

وی از برگزاری جشن عید غدیر از سوی هئیت های مذهبی و مساجد استان زنجان در پیاده راه سبزه میدان زنجان از ساعت 18 عصر خبرداد و گفت: ایستگاه های هنری برای این روز پیش بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: ایستگاه های فرهنگی در 50 نقطه شهر زنجان و 20 نقطه شهرستان های استان نسبت به توزیع اقلام فرهنگی و پخش صورت و اهدای جوایز به کودکان اجرایی می شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان زنجان از نور افشانی به مناسبت عید غدیر از سوی شهرداری زنجان خبرداد و گفت: شب شعر در زنجان و ابهر در صورت مساعد بودن شرایط کرونایی در برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یوسفی یادآور شد: مسابقه کتابخوانی بزرگ با عنوان کاروان غدیر از سه کتاب "تنها راه رستگاری" برای عموم در خصوص خطبه غدیر، "کیمیاگر" نوشته مصطفوی در رده سنی نوجوانان و کتاب داستان "بچه‌ای که نمی‌خواست آدم باشد" برای گروه سنی کودکان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: توصیه می‌کنیم خانواده‌ها این کتاب‌ها را تهیه و در بخش مسابقات سامانه نهاد کتابخانه‌ها در این مسابقه شرکت کنند که به 60 نفر جوایز اهدا می‌شود.

این مسئول بیان داشت: برنامه‌های دیگری از سوی هئیت‌های مذهبی و مساجد استان پیش‌بینی شده است که با توجه به شرایط کرونایی برگزار می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر