logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۲۳۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مصوبات ستاد ملی کرونا در مراسم هیات‌های عزاداری باید رعایت شود

مصوبات-ستاد-ملی-کرونا-در-مراسم-هیات‌های-عزاداری-باید-رعایت-شود
استاندار زنجان با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت بوده و مصوبات ستاد ملی کرونا مورد تایید ایشان است، گفت: مقیّد و اعتقاد کامل به برگزاری مراسم هیات و عزادارای داریم اما مصوبات ستاد ملی کرونا نیز باید رعایت شود.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در دیدار اعضای هیات‌امنای هیئات مذهبی زنجان اظهار داشت: جبر زمانه به دلیل شیوع ویروس کرونا شرایط را به‌گونه‌ای رقم زده که علی‌رغم میل باطنی باید مطالباتی از هیات‌های مذهبی داشته باشیم اما تمام این خواسته‌ها و تاکیدات به این دلیل است که جان مردم بسیار ارزشمند است و باید مراقبت کرد.

وی با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از تزریق دوز دوم واکسن کرونا خاطرنشان کرد: ایشان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی فرمودند برگزاری مراسم در جای خود ارزش دارد اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اولویت بوده و نباید سهل‌انگاری شود.

حقیقی با بیان اینکه آنچه که در طول بیش از 17 ماه گذشته در سطح استان اجرا شده، مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از ستاد ملی کرونا بوده است، افزود: ممکن است برخی استان‌ها رعایت نکرده باشند که شمار فوتی آن‌ها افزایش داشته اما در استان زنجان تاکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بوده زیرا حتی جان یک انسان نیز مهم و ارزشمند است.

استاندار زنجان با بیان اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت بوده و مصوبات ستاد ملی کرونا مورد تایید ایشان است، گفت: مقید و اعتقاد کامل به برگزاری مراسم هیات و عزادارای داریم اما مصوبات ستاد ملی کرونا نیز باید رعایت شود.

وی با اشاره به خلاصه‌ای از اقداماتی که در طول بیش از 17 ماه گذشته پس از شیوع ویروس کرونا در استان زنجان انجام شده است، اظهار کرد: انجام تست کرونا از 147 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، آغاز واکسیناسیون افراد 55 ساله، تولید بیش از حد نیاز ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده و تامین نیازهای سایر استان‌ها از جمله این اقدامات است در حالی که میانگین تست کرونا در کشور 144 نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت بوده و واکسیناسیون در سطح کشور نیز برای افراد 60 ساله انجام می‌شود.

حقیقی با بیان اینکه بالا بودن تعداد تست‌ها سبب شناسایی زودهنگام و درمان سریع مبتلایان و جلوگیری از سرایت ویروس به دیگران می‌شود، خاطرنشان کرد: هم ستاد ملی کرونا و هم سازمان جهانی بهداشت از رتبه اول زنجان در میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کنترل بیماری کرونا تکریم کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان افراد 70 سال و به بالا هستند، افزود: تاکید بر واکسیناسیون این افراد داریم چرا که واکسن، میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمار بهبودی کرونا در استان زنجان بالاتر از میانگین جهانی و کشوری و میزان مرگ و میر در استان نیز پایین‌تر از جهانی و کشوری و همچنین درصد بهبودی بیماران در میانگین کشوری 90 اما درا ستان زنجان 97 درصد است، تصریح کرد: تمام این آمارها به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده چرا که از خود، خانواده و همنوعان محافظت کرده‌ایم.

استاندار زنجان، خطاب به اعضای هیات‌امنای هیئات مذهبی با بیان اینکه سال گذشته در ایام محرم و صفر، کار بزرگی انجام دادید، گفت: اگر مراسم یوم‌العباس در سال گذشته برگزار می‌شد، فاجعه بزرگ ملی و استانی رخ می‌داد در حالی که هم از ایجاد فاجعه، جلوگیری شد و هم شعور حسینی مردم استان زنجان نشان داده و هم اقدام ماندگار و ارزشمندی انجام شد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبات ستاد ملی کرونا پروتکل‌های بهداشتی سال گذشته با توجه به رنگبندی شهرها در محرم و صفر امسال هم باید اجرا شود، اظهار داشت: باید توجه داشت که هر کجا تجمعی باشد، امکان ندارد که ابتلا وجود نداشته باشد و هر کجا که ابتلا باشد حتما فوت هم خواهد داشت.

حقیقی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود و در این زمینه نه لجاجت و نه چشم و هم‌چشمی باید داشته باشیم، تصریح کرد: راهی غیر از این نداریم و امیدواریم هم پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل رعایت شود و هم مراسم عزاداری برگزار شود و هم سلامت جسمی، روحی و روانی را شاهد باشیم.

خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از هیئات مذهبی در برگزاری مراسم در ماه‌های محرم و صفر و دوران شیوع ویروس کرونا گفت: هیات‌های مذهبی در ایام شیوع ویروس کرونا با همراهی، هم‌آوایی و هم‌نظری در کنار مسائل مذهبی، فرهنگی و دینی، نقش موثر و بی‌بدیلی در نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان داشتند.

وی اظهار داشت: نکته مهم و اساسی این است که مبنای عمل در برگزاری مراسم ایام محرم و صفر، پروتکل‌های بهداشتی سال قبل است که تدوین شده و مجدداً توسط اداره کل تبلیغات اسلامی ابلاغ خواهد شد تا هم فضای معنوی و عزاداری را داشته باشیم و هم با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی، سلامت جسمی، معنوی و روحی و روانی در جامعه را شاهد باشیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر