logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۲۳۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

معافیت مالیاتی راه تنفس شرکت‌های دانش‌بنیان را باز نگه می‌دارد

معافیت-مالیاتی-راه-تنفس-شرکت‌های-دانش‌بنیان-را-باز-نگه-می‌دارد
هر شرکت دانش‌بنیانی که تشکیل می‌شود منحنی اقتصادی آن حداقل تا سه سال زیر خط درآمد است یعنی هر کدام از این شرکت‌ها دست کم سه سال فرصت و تنفس نیاز دارند تا بتوانند به بهره‌وری برسند.

به گزارش موج رسا; به نقل از صبح قزوین، کارآفرینی، اقتصادی‌کردن ایده‌ها و تئوری‌ها، درآمدزایی علمی، ایجاد ارتباط منطقی و کارآمد بین دانشگاه و صنعت و بازار، عبارتهایی است که طی سال‌های گذشته به دلیل رخ نمودن مسائل و مشکلات اقتصادی مختلف بسیار شنیده شده و افراد و نهادهای بسیاری برای تحقق این واژگان در تلاش هستند تا وضعیت اقتصادی کشور به سبک مطلوب‌تری پیش رود.

در این راستا هرچه پایه و اساس کار اقتصادی علمی‌تر بوده و بر پایه نظریات و ایده‌های تحت مطالعه عمیق‌تری بنا شده باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است و احتمال اینکه به بهره‌وری بالاتری ختم شود بیشتر است.

تشکیل شرکت‌های دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری جهت تجاری ساختن ایده‌ها از نخستین کارهای جدی است که در کشور  به منظور عملی شدن تبدیل نوآوری‌ها به تکنولوژی صورت گرفته است  هر چند تاسیس چنین شرکت‌هایی گامی مثبت در این زمینه به شمار می‌آید اما هنوز وجود محدودیت‌هایی که درشکل‌گیری چنین موسسات و نهادهایی وجود دارد ما را از رسیدن به اهدافی که در چشم انداز 20 ساله نیز به آن اشاره شده بازداشته است.

این شرکت‌ها با مشکلات عدیده‌ای از جمله محدودیت در چگونگی و مکان تاسیس، فقدان حمایت دولت و ترس از سنگ‌اندازی سایر موسسات و شرکت‌ها روبرو هستند از این رو چندی پیش لایحه حمایت از این شرکت‌ها و موسسات و بازاری کردن ابداعات، اختراعات و نوآوری‌ها در مجلس به تصویب رسید تا راهگشای برخی از مشکلات چنین شرکت‌هایی باشد و از این طریق سرنوشت موسسات دانش‌بنیان و قوانین حاکم بر آنها از هاله ابهام خارج شود./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر