logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۲۳۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

نماز جمعه، کانون آفرینش نشاط، حماسه و عزت در جامعه است

نماز-جمعه،-کانون-آفرینش-نشاط،-حماسه-و-عزت-در-جامعه-است
امام جمعه ماهنشان با اشاره به 5 مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی در تهران به امامت مرحوم آیت‌اله طالقانی در سال ۱۳۵۸ گفت: نماز جمعه، کانون آفرینش نشاط، امید، آرامش، حماسه و عزت در جامعه است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه شهر ماهنشان با اشاره به 3 مرداد، سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ اظهار داشت: این قانون، نقض حاکمیت ملی ایران و نشات‌گرفته از ضعف دولت و رژیم حاکم و وادادگی و سرسپردگی عوامل داخلی و خوی استکباری و گرگ‌صفتی آمریکا بود.

وی ضمن تبریک و گرامیداشت 4 مرداد، مطابق با ۱۵ ذی‌الحجه و سالروز ولادت باسعادت حضرت امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: گفتمان امامت و گفت‌وگو در مورد ولایت اهل بیت(ع) که در زمان امام رضا(ع) شروع شده بود توسط امام هادی(ع) در قالب زیارت جامعه کبیره و زیارت ائمه معصومین(ع) بیان شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: زیارت جامعه کبیره، یادگار امام هادی(ع) و نشان از جایگاه رفیع آن بزرگواران است و جهت آشکار شدن جایگاه امامت و ولایت در جوامع اسلامی باید تبیین شود.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 5 مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی در تهران به امامت مرحوم آیت‌اله طالقانی در سال ۱۳۵۸ گفت: نماز جمعه، کانون آفرینش نشاط، امید، آرامش، حماسه و عزت در جامعه است که از زمان ظهور پیامبر مکرم اسلام(ص) شروع و با امیرالمومنین و امام حسن مجتبی(ع) ادامه یافت.

وی افزود: بعد از ایشان نیز ائمه معصومین(ع) با حضور در نمازهای جمعه بر آن تاکید می‌کردند و اکنون وظیفه همه مسلمانان و انقلابیون و اهل تقوا، تقویت نماز جمعه به عنوان پایگاه بزرگ اسلام است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه ضمن گرامیداشت 4 مرداد، روز کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه‌ای، اظهار داشت: از مسئولین فنی و حرفه‌ای شهرستان اتظار می‌رود تا به صورت فعال و جدی وارد عمل شده و جوانان و نوجوانان عزیز را آموزش داده و نقش خود را در کارآفرینی ایفا کنند.

خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به 7 مرداد برابر با 18 ذی‌الحجه و عید سعید غدیرخم و انتخاب امیرالمومنین حضرت علی(ع) به عنوان جانشین و خلیفه پیامبر(ص) با تاکید بر خطبه غدیر پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند واقعه غدیر و موضوع ولایت امیرالمومنین(ع) را پدران به فرزندان و شاهدان به غایبان برسانند و علمای اسلام هم شاهدند.

وی گفت: تبلیغ غدیر، وظیفه همگانی به‌خصوص علما بوده و کتاب شریف الغدیر که حاصل عمر مرحوم علامه امینی بوده باید در جامعه اسلامی و شیعی رواج یابد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به سالروز فرار بنی‌صدر (رئیس‌جمهوری مخلوء ایران) و رجوی (سردسته منافقین به فرانسه) ابراز کرد: فرانسه، حامی منافقین و حامی خیانتکاران است و باید جوابگوی ملت ایران باشد.

امام جمعه ماهنشان همچنین با اشاره به 2 هفته باقی‌مانده تا آغاز دولت سیزدهم گفت: مسئولیت سنگین دولت جدید عبارت از خدمت به مردم و بیان مطالبات ائمه جمعه از دولت آینده به رعایت قشرهای ضعیف و توجه به روستاها و مناطق فقیر در نظر گرفتن اولویت‌های برخورد با فساد آسیب‌های اجتماعی است که باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

وی همچنین رفع بیکاری جوانان و معیشت مردم را از اولویت مطالبات مردم از دولت آینده دانست.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر