logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۲۳۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خبر داد؛

توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری در استان زنجان

توسعه-زیرساخت‌های-فیبرنوری-در-استان-زنجان
سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات روستایی همواره در دستور کار است گفت: بیش از ۹۰ درصد از جمعیت روستایی در روستاهای بالای20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و خدمات اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

به گزارش موج رسا; حامد سرائی با اشاره به گسترش ضریب نفوذ در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان زنجان اظهار کرد: در استان تاکنون نزدیک به 470 هزار خط تلفن واگذار شده است که از این تعداد، شرکت مخابرات 91 درصد واگذاری ها را انجام داده است.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های ارائه دهنده ارتباطات ثابت (FCP) از 6 به 8 شرکت افزایش یافته است ابراز کرد: با توجه به وجود ظرفیت و امکان فعالیت در بازار خطوط تلفن ثابت در زنجان، از سایر FCP ها دعوت می‌شود به عنوان کمک حال مخابرات در توسعه ارتباطات ثابت استان نقش پررنگ‌تری ایفا کنند.

سرپرست ICT استان زنجان در ادامه با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فیبر نوری در استان گفت: تاکنون بیش از 90 کیلومتر فیبر نوری در شهرستان های زنجان، خدابنده و ایجرود به منظور توسعه زیرساخت ارتباطات پهن باند در روستاهای استان احداث شده است.

سرائی گفت: تعداد مشترکین شهری اینترنت خانگی مبتنی بر فیبر نوری در قالب FTTH بر اساس زیرساخت فیبر نوری افزایش 34 درصدی داشته و هم اکنون توسعه پروژه FTTH توسط مخابرات منطقه زنجان در حال اجرا است.

وی همچنین با اشاره به افزایش پهنای باند اینترنت در استان افزود:  استان زنجان از لحاظ پهنای باند در شرایط مطلوبی قرار دارد و ظرفیت پهنای باند ورودی استان با افزایش دو برابری نسبت به سال 1398 به 200 گیگابیت بر ثانیه رسید که در سال 99 در شرایط بیشینه مصرف پهنای باند نزدیک به دو سوم ظرفیت بلااستفاده است. 

سرپرست ICT استان زنجان با اشاره به رشد 22 درصدی روستاهای بالای 20 خانوار استان در بهره مندی از اینترنت پرسرعت گفت: این آمار در ابتدای شش ماهه اول سال99 به میزان 64 درصد بود که در پایان سال 99 به 86 درصد رسید و از مجموع 712 روستای بالای 20 خانوار در استان زنجان، تاکنون 611 روستا از دسترسی اینترنت پرسرعت بهره مند هستند که دربرگیرنده بیش از 96 هزار خانوار و 320 هزار نفر جمعیت است. 

وی با تاکید براینکه هم اکنون 94 درصد از جمعیت روستایی استان زنجان به اینترنت پرسرعت متصل هستند ابراز کرد: در طی این مدت 125 سایت تلفن همراه توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل برای ارائه سرویس اینترنت پرسرعت در 155 روستا با جمعیتی بیش از 20 هزار خانوار ارتقاء یا راه اندازی شده است و برای این طرح ها 134 میلیارد تومان هزینه شد./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر