logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۲۳۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان خبرداد

ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به استان زنجان

ممنوعیت-ورود-خودروهای-غیر-بومی-به-استان-زنجان-
استاندار زنجان گفت: محدودیت‌های لازم برای ورود خودروهای غیر بومی در استان زنجان اعمال می‌شود که ضروری است هموطنان از سفر به زنجان خودداری کنند.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی امروز در جلسه ستاد کرونای استان زنجان، اظهارداشت: با توجه به قرار گرفتن استان زنجان در مسیر پیک پنجم کرونا، ورود خودروهای غیر بومی به استان ممنوع بوده و باید محدودیت‌های لازم در این زمینه اعمال شود.

وی با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد مصوبات ستاد کرونا را نادیده بگیرد و برای حفظ جان مردم نیاز به اقدام قضایی باشد، اقدام می‌کنم، افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان به ۴۳ درصد رسیده که این میزان بسیار پایین است.
این مسئول تصریح کرد: به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی استان زنجان به پیک پنجم کرونا دیرتر وارد شد اما باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح رعایت شود.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: افزایش تعداد بیماران موجب تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها می‌شود که باید مردم با رعایت پروتکل‌ها از ورود سریع به پیک پنجم جلوگیری کنند.
حقیقی گفت: واکسیناسیون به معنای عدم ابتلا به بیماری کرونا نیست بلکه با واکسیناسیون مرگ و میر این نوع بیماری کاهش می‌یابد و ضروری است افرادی که واکسینه می‌شوند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرکت در تجمعات ضروری نبوده و مردم باید از شرکت و برگزاری مراسم‌های تجمیعی دوری کنند، افزود: مردم از ترددهای غیرضروری در ایام پیک به ویژه تعطیلات پیشرو جلوگیری کرده و حتما از ماسک استفاده کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: طرح بیماریابی هوشمند باید در استان اجرا شده و نسبت به شناسایی و پیگیری بیماران در قالب این طرح اقدام شود تا میزان گردش بیماری کاهش یابد.
استاندار زنجان برضرورت پیگیری واکسیناسیون در شهرستان ماهنشان تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود گروه‌های هدف واکسینه شوند تا جامعه ایمن‌تر شود.
حقیقی یادآورشد: باید برنامه‌ریزی خاصی برای واکسیناسیون افرادی که هنوز به مراکز تجمیعی واکسن مراجعه نکرده‌اند انجام شده و مردم دعوت به واکسیناسیون شود.
وی برضرورت ادامه نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصناف تاکید کرد و گفت: کسانی که وظایف خود را انجام نمی‌دهند باید به وظایف خود آگاه شوند.
نماینده نیروی انتظامی استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: در ۹ نقطه استان زنجان طرح ویژه انتظامی در تعطیلات پیش رو اجرایی می‌شود.
وی گفت: حضور فیزیکی و پایش تصویری از سوی نیروی انتظامی استان زنجان برای اعمال قانون و حضور مبادی ورودی و خروجی انجام می‌شود.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر