logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۲۳۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره غله استان زنجان خبر داد

خرید تضمینی حدود 27 هزار تن گندم در استان زنجان

خرید-تضمینی-حدود-27-هزار-تن-گندم-در-استان-زنجان
معاون اداره غله استان زنجان با اشاره به اینکه بارندگی‌ها بر عملکرد تولید گندم تاثیر گذاشته است گفت: امسال در حوزه گندم وضعیت خوبی نداریم اما با این حال خرید تضمینی گندم به حدود 27 هزار تن رسیده است.

ستار رحمنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان خرید گندم در استان زنجان اظهار کرد: تا به امروز حدود 27 هزار تن خرید تضمینی انجام شده اما امسال به دلیل کاهش بارندگی با کاهش خرید گندم مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل خشکسالی گندم استان زنجان وضعیت چندان خوبی ندارد تصریح کرد: امسال نزدیک به 48 درصد کاهش بارندگی داشتیم و این موضوع قطعا بر روند تولید گندم تاثیر گذاشته است.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشتر گندم‌های تولیدی استان زنجان دیم بوده و کاهش بارندگی بر تولید گندم استان تاثیر زیادی گذاشته است ادامه داد: امسال پیش‌بینی که برای خرید گندم استان زنجان شده حدود 150 هزار تن است.

وی با تاکید براینکه جلوی خروج گندم از استان گرفته شده است افزود: همه گندم‌های تولیدی استان در داخل خریداری و نگهداری خواهد شد.

رحمنی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه افزایش قیمت نهاده‌های دامی در خرید تضمینی گندم تاثیر گذار است یانه؟ افزود: آماری در خصوص اینکه چه میزان از گندم تولیدی استان برای مصارف دام‌ها استفاده می‌شود نداریم اما افزایش قیمت خوراک دام بر مصرف گندم به عنوان خوراک دام تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: همه مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان فعال است و خرید گندم را به صورت مرتب انجام می‌دهند اما امسال عملا با کاهش عملکرد تولید گندم مواجه هستیم.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در مورد خرید تضمینی کلزا در استان زنجان خاطر نشان کرد: تا به امروز 377 تن خریداری شده و همچنان خرید آن ادامه دارد.

وی عنوان کرد: برآورد میزان خرید کلزا برای استان 500 تا 600 تن شده بود که با وضعیت فعلی به نظر می‌رسد خرید تضمینی کلزا امسال به 400 تا 450 تن برسد.

رحمنی به وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران استان اشاره و ابراز کرد: تا 22 تیرماه بیش از 42 میلیارد تومان از مطالبات به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی در مورد پرداخت مطالبات کلزاکاران نیز گفت: از مجموع 3 میلیارد و 500 میلیون تومان از مطالبات‌ کلزاکاران 2 میلیارد و 900 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

معاون بازرگانی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در پایان تاکید کرد: امسال وضعیت پرداختی مطالبات کشاورزان نسبتا خوب بوده و مشکلی تا به امروز در این باره وجود ندارد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر