logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۲۲۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

سهم‌خواهی و آوار مطالبات، آفَت و تهدید برای دولت منتخب است

سهم‌خواهی-و-آوار-مطالبات،-آفَت-و-تهدید-برای-دولت-منتخب-است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: سهم‌خواهی و افزایش مطالبات و آوار کردن آن بر سر دولت منتخب، یکی از آفَت‌ها و تهدیدات است که هنوز دولت تشکیل نشده می‌خواهیم انجام دهیم.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی امروز در دیدار اعضای مرکزی شورای وحدت اصولگرایان استان زنجان با اشاره به روایتی از امام محمدباقر(ع) مبنی بر اینکه زحمت نگهداری یک کار خوب، بیشتر از انجام آن است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) نیز فرمودند که نگهداری انقلاب اسلامی سخت‌تر از ایجاد و پیروزی آن است.

وی با بیان اینکه زحمات زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی از جمله شکنجه، زندان، مبارزه، شهید و جانباز تحمل شد، خاطرنشان کرد: در روز پیروزی انقلاب اسلامی با مقداری بالا و پایین حدود 70 هزار کشته و 100 هزار زخمی داده شده بود اما امروز با گذشت بیش از 42 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 220 هزار شهید داریم و این نشان می‌دهد که نگهداری انقلاب سخت‌تر و هزینه‌برتر از پیروزی آن است.

آیت‌اله خاتمی خطاب به اعضای حاضر در این دیدار گفت: احساس مسئولیت کردید و به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفتید و وظیفه اجتماعی خود را انجام دادید و وارد میدان شدید وزحمت کشیدید و خوشبختانه نتیجه خوبی نیز حاصل شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه این تازه قدم اول است، تصریح کرد: قدم بعدی، حفظ دستاورد و نتایجه تلاش و زحمت‌ها است.

وی اظهار داشت: آن چیزی که از 4 سال قبل به دنبال آن بودیم و انسان شایسته و دارای جایگاه ششناخته‌شده با کارنامه درخشان خدمت به تعبیر رهبر انقلاب، خوب انتخاب شده است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات، عظیم بود، خاطرنشان کرد: در دنیا نیز روال کار این است و ما به تجربه دموکراسی 250 ساله آمریکا و اروپا نرسیده‌ایم و آن هم تشکیلات حزبی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود: در آمریکا با 280 میلیون نفر جمعیت و همچنین در اروپا تعداد محدودی کاندیدا می‌شوند اما ما هنوز به ان مرحله نرسیده‌ایم که آرام‌آرام باید به ان مرحله برسیم.

وی با بیان اینکه کار تشکیلاتی دارای یک سازمان، مقررات و پایبندی‌هایی دارد، گفت: افراد عضو تشکیلات پذیرفته‌اند که به قواعد و مقررات عمل کنند.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه برنامه انقلاب از روز اول، پایه‌گذاری حزب جمهوری اسلامی بود، اظهار داشت: دشمن به دلیل اینکه وحشت زیادی از انقلاب داشت، مشکلاتی را ایجاد کرد و حوادث یکی پس از دیگری اجازه نداد که به آن مرحله برسیم.

وی با بیان اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، تلاش دشمن در انتخابات ریاست‌جمهوری بر حضور 20 تا 30 درصد مردم بود، خاطرنشان کرد: با این وجود، حضور مردم در انتخابات خیلی بهتر بود و این حضور عظیم را باید حفظ کنیم.

آیت‌اله خاتمی، سهم‌خواهی را یکی از آفت‌های این عمل خوب دانست و تصریح کرد: طلحه و زبیر از جمله افرادی بودند که بعد از خلیفه سوم به حضرت علی(ع) مراجعه کرده و با سر و صدای زیاد، سهم‌خواهی کردند اما امیرالمومنین(ع) درخواست آن‌ها را نپذیرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به خاطراتی از دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس گفت: هیچکس در دوران مبارزات انقلاب و جنگ تحمیلی به دنبال دیده‌شدن نبود و همه برای یک هدف، تلاش می‌کردند و امروز نیز وقت اختلاف سلیقه نیست چرا که دشمن با تفرقه و اختلاف می‌خواهد ما را مشغول کرده و به اهداف و برنامه‌های خود برسد که باید هوشیار باشیم.

وی تاکید کرد: بالا بردن مطالبات مردم و آوار کردن مطلبات بر روی دولت بعدی، یکی از تهدیدات است که متاسفانه هنوز دولت تشکیل نشده می‌خواهیم بر سر دولت آوار کنیم.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه همه آن‌هایی که زیر چتر انقلاب هستند در این عرصه و انتخابات زحمت کشیده‌اند، اظهار داشت: معیارهای رهبر انقلاب باید در نظر گرفته شده و به دولت جدید فرصت بدهیم ضمن اینکه طلبکار نباشیم اما تذکرات را باید بدهیم.

 

*‌ شورای وحدت، مجموعه‌ای اثرگذار و منسجم در سطح استان است

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی، رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان زنجان نیز در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت ایام مبارک و خجسته پیش رو و اعیاد سعید قربان و غدیر گفت: امبدواریم این وحدت که مزین به شورای وحدت است همواره با وحدت و انسجام بیشتر، عمیق‌تر و گسترده‌تر در تمام نقاط استان و کشور تجلی پیدا کند.

وی با بیان اینکه یک واقعه عظیم و مایه افتخار را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: در انتخابات اخیر توانستیم پیروزی چشمگیر و درخشان برای ایران اسلامی بیافرینیم و رئیس‌جمهوری منتخب را انتخاب و سکاندار این کشتی کنیم.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی افزود: تلاش تک‌تک اعضای شورای وحدت سبب چنین اتفاق میمونی شد که امیدواریم همه ما در زمینه‌سازی برای حرکت و گام‌های مثبت، یار و یاور دولت منتخب باشیم.

رئیس شورای وحدت اصولگرایان استان زنجان با بیان اینکه شورای وحدت را یک مجموعه منسجم و اثرگذار و گسترده در سطح استان می‌بینیم، خاطرنشان کرد: اولین نتیجه این حرکت را در انتخابات 28 خرداد در تحریک و تهییج مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای شاهد بودیم که توانست برگ زرین دیگری در تاریخ نظام جمهوری اسلامی رقم بزند.

وی گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در کنار انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد که تک‌تک عزیزان، احساس مسئولیت کرده و همه آن‌هایی که چه انتخاب شدند و چه در انتخابات شرکت کردند، ماجور و سهیم از این پیروزی هستند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر