logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۲۲۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

فعالیت 590 پایگاه اوقات فراغت در استان زنجان

فعالیت-590-پایگاه-اوقات-فراغت-در-استان-زنجان
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: در حال حاضر و به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان زنجان، 590 پایگاه اوقات فراغت در استان زنجان فعالیت می‌کند.

جعفر گنج خانلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان سراسر کشور برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و فعالیت‌های اوقات فراغت توسط دبیرخانه که به استان زنجان محول شده است، رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در پنج محور انجام می‌شود، افزود: این محورها شامل هویتی و بصیرتی و فعالیت‌های دینی، فرهنگی و هنری، اقتصادی و اشتغالزایی، فنی حرفه‌ای و تربیت بدنی و سلامت در ذیل شعار هر دانش‌آموز یک مهارت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه فعالیت‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می‌شود اما در صورت مهیا بودن شرایط با برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در زیست بوم جدید برنامه‌ها حضوری خواهد بود که هنوز شرایط لازم مهیا نیست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از فعالیت فعالان فضای مجازی در قالب گروه‌های تولید محتوا خبرداد و گفت: مدارس منتخب، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن‌ها، اردوگاه‌ها، پژوهش سراها، کتابخانه‌ها، تشکل‌های دانش‌آموزی و نهادهای فرهنگی در غنی سازی اوقات فراغت به عنوان متولی فعالیت می‌کنند.

گنج خانلو یادآور شد: بر اساس برش کشوری برای هر استان تعداد پایگاه و پوشش دانش‌آموزی انتخاب شده است که برش استان زنجان 468 پایگاه با بیش از 76 هزار نفر رشته بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد به 590 پایگاه با 87 هزار و 513 نفر رشته افزایش یافت.

وی گفت: همه امورات اوقات فراغت دانش‌آموزان در پایگاه رسانه‌ای همگام و در فضای شبکه شاد از ششم تیرماه با برگزاری برنامه افتتاحیه با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان استان زنجان، مدیران پایگاه‌های اوقات فراغت و روسای مناطق 14 گانه آغاز شد.

این مسئول بیان داشت: امیدواریم از دوران بیماری کرونا عبور کنیم چرا که بیس و پایه فعالیت، تربیت و آموزش در حضوری بودن است اما در حال حاضر به حداقل‌ها اکتفا کرده‌ایم تا شمع آموزش و تربیت روشن باشد که امیدواریم به همت مردم و مسئولان این ویروس از بین رفته و به شرایط عادی برگردیم.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر