logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۲۲۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

مراکز مثبت زندگی، دسترسی مددجویان به بهزیستی را آسان‌تر می‌کند

مراکز-مثبت-زندگی،-دسترسی-مددجویان-به-بهزیستی-را-آسان‌تر-می‌کند
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی 40 مرکز مثبت زندگی در اقصی نقاط این استان گفت: مراکز مثبت زندگی، دسترسی مددجویان به بهزیستی را آسان‌تر می‌کند و مددجویان برای دسترسی به مراکز، مجبور به طی مسافت‌های طولانی نیستند.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مراکز مثبت زندگی، یکی از اقدامات بسیار خوب و کاربردی بود که در سازمان و به تبع آن در استان زنجان نیز راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی 40 مرکز مثبت زندگی در اقصی نقاط استان زنجان خاطرنشان کرد: مراکز مثبت زندگی، دسترسی مددجویان به بهزیستی را آسان‌تر می‌کند و مددجویان برای دسترسی به مراکز، مجبور به طی مسافت‌های طولانی نیستند.

محمدی با بیان اینکه محل سکونت مددجویان در بهزیستی موجود بوده و با GIS مشخص شده است، افزود: هر نقطه‌ای که 450 پرونده دارد، یک مرکز در آنجا راه‌اندازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در ابتدای کار قرار داریم و قرار است که 22 وظیفه مختلف به مرور زمان به این مراکز واگذار شود، گفت: مشخص شدن محل سکونت به وسیله GIS بازدید همکاران ما از منازل مددجویان را راحت‌تر می‌کند.

وی افزود: این مراکز همچنین به شناخت اجتماعی همکاران از مرکز، شناسایی خیرین و نخبگان منطقه نیز موثر است که می‌توانند در ارائه خدمات به ما کمک کنند.

محمدی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 14 هزار و 600 پرونده در استان زنجان به مراکز مثت زندگی واگذار شده است، اظهار کرد: به طور مثال؛ بازدید از منازل مددجویان، یکی از خدمات است که از هر 6 ماه یک بار به صورت سیستمی ناجام می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی، یکی از خدمات الکترونیکی سازمان بهزیستی است، خاطرنشان کرد: همکاران ما به صورت سیستمی و با لوکیشن در محل زندگی مددجو حاضر شده و گزارشی از ان تهیه می‌کنند تا در صورت وجود مورد و یا مشکل جهت رفع آن به مراجع بالاتر ارجاع داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های مختلف الکترونیکی توسط این سازمان گفت: سامانه‌های میز خدمت الکترونیکی، فرزندخواندگی، قوانین و مقررات سازمان، ارمغان، مشاوره مجازی، تصمیم، جلب مشارکت‌های مردمی، صدور مجوز مراکز، خودارزیابی روانشناختی در دوران کرونا، غربالگری طیف اوتیسم، اطلاعات مراکز خدمات بهزیستی یا همان مثبت زندگی، شفافیت بهزیستی و دیدبان از جمله این خدمات الکترونیکی است.

وی با اشاره به سامانه شفافیت اظهار داشت: در سامانه شفافیت، لیست معاملات، قراردادها، هزینه‌کردها، اسامی مدیران، املاک و دارایی‌ها، لیست مشارکت‌های مردمی، مجوزهای صادره، فرآیند استخدام، برنامه‌های راهبردی و توسعه و پژوهش‌ها بارگزاری شده به صورت آنلاین قابل دسترسی است.

محمدی با بیان اینکه سامانه 1482 یکی از خدمات الکترونیکی بود که در طول سال افتتاح شد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کنترل و نظارت بر دستگاه‌های گسترده در جامعه کنونی با روش‌ها و ابزارهای سنتی گذشته به خوبی میسر نیست، استفاده از امکانات و تکنولوژی روز که می‌تواند فاصله بین دستگاه‌ها و مردم را از میان بردارد، ضروری است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 697 نفر در 31 استان و 10 کاربر در ستاد سازمان بهزیستی کشور و 9 کارشناس مراکز در پشت خط تلفن 1482 هستند، افزود: هر کس از هر نقطه استان بخواهد، می‌تواند طی تماس با شماره 1482 شکایت خود را ثبت کند.

محمدی ادامه داد: شکایت فرد مورد نظر به مددکار مربوطه ارجاع شده و وی دوباره می‌تواند پاسخ شکایت خود را بگیرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر