logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۲۲۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل هواشناسی استان زنجان خبرداد

هوای زنجان بارانی می‌شود

هوای-زنجان-بارانی-می‌شود
مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به هشدار وضعیت زرد برای هوای استان زنجان در دو روز آینده گفت: هوای زنجان در دو روز آینده بارانی خواهد بود و احتمال آبگرفتی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های وجود دارد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه سامانه بارشی از فردا وارد استان زنجان می‌شود اظهار کرد: با فعال شدن سامانه بارشی در استان زنجان رگبار باران، رعد و برق و وزش موقت باد نسبتا شدید در سراسر استان زنجان پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: سامانه بارشی بیشتر نیمه شمالی و غربی استان را در برمی‌گیرد و این سامانه تا روز جمعه در استان زنجان فعال خواهد بود.

رحمن‌نیا با اشاره به اینکه پیش‌بینی بارش‌ تگرگ در برخی از مناطق استان به وجود دارد عنوان کرد: این سامانه بیشتر مناطق استان را در برمی‌گیرد.

وی با تاکید براینکه در این دو روز گذشته خطر صائقه گرفتگی وجود دارد و مردم حتما از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند ابراز کرد: احتمال آسیب به درختان خشکیده و تاسیسات کم استحکام شهری و روستایی در اثر وزش باد وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان خاطر نشان کرد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در روز جمعه وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: دامداران از رفتن به ارتفاعات به جد خودداری کرده و در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها به هیچ عنوان توقف نکنند.

وی در پایان تاکید کرد: کشاورزان در دو روز آینده از درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک‌ها، سیم‌های برق هوایی، فنس‌ها، لوله‌های فلزی آب، مناطق و علفزارها مرطوب و جویبارها و مکان‌های پر آب و رودخانه‌ها حتی الامکان فاصله بگیرند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر