logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۲۲۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد؛

رعایت ضعیف پروتکل‌های بهداشتی در بوستان‌ها و پارک‌های زنجان

رعایت-ضعیف-پروتکل‌های-بهداشتی-در-بوستان‌ها-و-پارک‌های-زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بوستان‌ها و پارک‌ها به 17 درصد رسیده است.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر پوشش 100 درصدی واکسیناسیون برای جمعیت هدف اتفاق نیفتاده است چرا که برخی افراد با عقاید، اعتقادات و فرهنگ‌های مختلف نسبت به واکسن دیدگاه‌های مختلفی دارند و کسانی که از نظر علمی واکسن را قبول دارند حامی آن بوده و واکسن دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: زمانی که واکسن پیدا شد در فضای مجازی و رسانه‌ای و در بین مردم اتفاقاتی افتاد و برخی افراد اطلاعات غلط را به جامعه تزریق می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از جمله اطلاعات غلط در جامعه، بازنشر و پمپاژ اطلاعات غلط در خصوص عوارض واکسن است که گاهی در این زمینه مانع ایجاد می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان تصریح کرد: تا زمانی که از نظر علمی کمیته استان و کشوری موضوعی را بررسی نکرده و اثبات نشود که عارضه به دلیل واکسن بوده است، کسی نمی‌تواند به آن استناد کند.

قزلباش با بیان اینکه تا کنون موارد شدید از عوارض واکسن که در یک بررسی علمی تایید شده باشد، گزارش نشده است، افزود: بازنشر اطلاعات غلط مردم را نگران می‌کند که باید توضیحات بیشتری در خصوص واکسن و عوارض آن ارائه و موارد خطرناک به مردم تشریح شود.

وی گفت: گاهی همزمانی بین یک اتفاق و تزریق واکسن موجب اشتباه مردم می‌شود اگر چه برخی افراد مستعد آسیب هستند اما تمام عوارض واکسن در استان بررسی و به اطلاع مردم رسانده می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: در خصوص واکسیناسیون خبرنگاران تابع پروتکل‌های کشوری هستیم اگر چه در جلسات مختلف این مسئله مطرح می‌شود چرا که خبرنگاران در معرض آسیب بوده و توجه ویژه‌ای را می‌طلبند که امیدواریم به زودی این کار انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان در مورد مشاهده ویروسی هندی در زنجان نیز گفت: در حال حاضر به صورت آزمایشگاهی نمونه‌ای از کرونای هندی در زنجان ثبت نشده است چرا که در حال حاضر سیاست مقابله و پیشگیری است و فرض ما این است وقتی فضای کشوری پیک جدید از نوع ویروس هندی است مطمئن باشید در زنجان نیز همین اتفاق می‌افتاد.

قزلباش یادآور شد: تزریق دوز دوم واکسن به خوبی پیش می‌رود و علت آن نیز کمبود واکسن نیست اگر چه در یک مقطعی کندی در این زمینه وجود داشت اما برای گروه‌های سنی بالای 70 سال واکسن کافی وجود دارد.

وی گفت: روند بیماری کرونا در استان زنجان آهسته و افزایش یابنده در بخش سرپایی و بستری است و همه تلاش ما این است این روند کند شود که لازمه آن رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بوستان‌ها و پارک‌ها به 17 درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 درصد جمعیت بالای 80 سال، 70 درصد جمعیت بالای 75 سال و 58 درصد افراد بالای 65 سال واکسن دریافت کرده‌اند.

قزلباش ادامه داد: در حال حاضر تزریق واکسن برکت به صورت داوطلبانه نیست و افراد اگر تمایل داشته باشند می‌‎توانند دو واکسن سینوفارم و برکت دریافت کنند.

وی گفت: همه واکسن‌ها به میزانی ایمنی به ویژه در برابر ویروس هندی ایمنی ایجاد می‌کنند و واکسن برکت نیز به درجاتی این تاثیرگذاری را خواهند داشت.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر