logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۲۲۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد؛

قبولی 78 درصد شرکت‌کنندگان در آزمون‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در زنجان

قبولی-78-درصد-شرکت‌کنندگان-در-آزمون‌های-مهارتی-فنی-و-حرفه‌ای-در-زنجان
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به عملکرد آموزش و آزمون مهارتی 3 ماهه اول سال جاری گفت: 1447 نفر طی این مدت در آزمون‌های مهارتی شرکت کردند که 1140 نفر یعنی بیش از 78 درصد در آزمون‌ها قبول شدند.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آموزش‌های مهارتی بخش دولتی در 3 ماهه اول سال جاری اظهار داشت: 5128 نفر- دوره و 530 هزار و 77 نفر- ساعت طی این مدت تحت آموزش‌های مهارتی در بخش دولتی قرار گرفتند.

وی با اشاره به آموزش‌های مهارتی بخش غیردولتی طی این مدت خاطرنشان کرد: 974 نفر- دوره و 228 هزار و 694 نفر- ساعت نیز تحت آموزش‌های مهارتی بخش غیردولتی قرار گرفته‌اند.

انصاری با بیان اینکه 175 آموزشگاه آزاد در سطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: 137 آموزشگاه برادران، 7 آموزشگاه خواهران و 31 آموزشگاه مختلط (برادران و خواهران) هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در خصوص تعداد مراکز و کارگاه‌های دولتی با بیان اینکه 12 مرکز آموزش دولتی در سطح استان فعال هستند، گفت: 119 کارگاه ثابت شهری، 14 کارگاه صنایع و صنوف، 49 کارگاه جوار روستا و عشایر، 4 کارگاه جوار و بین کارگاهی، 10 کارگاه جوار پادگان، 16 کارگاه جوار زندان و 4 کارگاه جوار دانشگاه نیز در کنار مراکز آموزش دولتی فعالیت می‌کنند.

وی از تعویق برگزاری آزمون‌های هماهنگ مرحله چهارم اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای به ذی‌نفعان در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی در عرصه مهارت‌آموزی و با توجه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها به دلیل استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین با توجه به تاکیدات سازمان در خصوص اجرای فرآیند سنجش مهارت و برگزاری آزمون‌ها با درنظر گرفتن ضوابط و مقررات و رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، آزمون هماهنگ مرحله چهارم از روز پنج‌شنبه هفته جاری به یک‌شنبه (۲۷ تیر) موکول شد.

انصاری خاطرنشان کرد: آزمون هماهنگ مرحله چهارم با 478 شرکت‌کننده در 7 شهرستان در تیم‌های سیار شهری، روستایی، پادگان و زندان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از انعقاد تفاهمنامه همکاری در زمینه توسعه آموزش‌های مهارتی اقشار آسیب‌پذیر جامعه با هیات‌امنای بازار زنجان خبر داد.

وی گفت: این تفاهمنامه در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های اسناد بالادستی، قوانین موجود و سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان و به منظور بسترسازی برای توسعه منابع انسانی، استفاده و به‌كارگيري بهينه از توانايي‌هاي متقابل به منظور کارآفرینی، كاهش آسيب‌‌هاي اجتماعي و حمايت از افراد در معرض آسيب و افزایش توان مهارتی آنان از طریق ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش نشاط اجتماعی منعقد شد.

انصاری اظهار داشت: اهمیت و نقش موثر مهارت و کارآفرینی در ایجاد اشتغال برای جوانان و وجود ظرفیت‌ها، نشاط و انگیزه‌های موجود در نیروی جوان کشور، همکاری تنگاتنگ متولیان حوزه‌های مهارت‌آموزی و اشتغال با تشکل‌های جوانان و کارآفرینان را امری اجتناب‌ناپذیر کرده است.

این مسئول افزود: در راستای شناسایی و شکوفایی استعدادها در قشر عظیم و پرتوان جوانان و هدایت آن‌ها به سمت اشتغال کارآفرینانه و مهارت‌محور، اجرای این تفاهمنامه بسیار لازم و ضروری است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر