logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۲۲۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]

پنجمین یادواره شهدای کاراته استان زنجان برگزار شد+ تصاویر

پنجمین-یادواره-شهدای-کاراته-استان-زنجان-برگزار-شد+-تصاویر
پنجمین یادواره شهدای کاراته استان زنجان با مشارکت سپاه ناحیه زنجان و هیات کاراته استان زنجان برگزار و در این یادواره از خانواده شهید مهدی فولادی تجلیل شد.

به گزارش موج رسا; حسین محمدی از رزمندگان دفاع مقدس در پنجمین یادواره شهدای کاراته استان زنجان که با مشارکت سپاه ناحیه زنجان و هیات کاراته استان زنجان برگزار شد، گفت: در بین رزمندگان زنجانی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند ورزشکاران زیادی وجود داشتند که برخی از آن‌ها رزمی‌کار بودند.

وی با بیان اینکه مربیان زنجانی در آن زمان حدود 1500 نفر از رزمی‌کاران را برای مقابله با دشمن، تربیت کرده بودند، اظهار داشت: این شهدا در کنار تمام شهدای کشور در برابر تهدیدات دشمن، مقابله کرده و بساط دشمن را این سرزمین برچیدند.

محمدی با اشاره به حضور خود در بازسازی عملیات‌های غواصی و دفع پاتک‌های دشمن در جنوب کشور که خطشکنان زنجانی در 19 عملیات حاضر بودند، خاطرنشان کرد: روستاهایی که در دوران جنگ تحمیلی خالی شده بودند، امروز اهالی به آنجا آمده و ساکن شده‌اند و وقتی باخبر شدند که رزمندگان زنجانی نیز امروز برای بازسازی عملیات به آنجا رفته‌اند، خوشحال شده و برای زنجانی‌ها گوسفند قربانی کردند و غذا و امکانات برای زنجانی‌ها تامین کردند.

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه اولین خط دفاع در 35 کیلومتری اهواز در قجریه و دالخوین بود، گفت: رزمندگان زنجانی، اموزش دیده و برای عملیات‌ها آماده می‌شدند.

وی با بیان اینکه پدران و مادران شهدا، ستاره‌های فروزان حمایت از نظام هستند، تصریح کرد: شهدا طبق آیات قرآن کریم، عند ربهم یرزقون‌اند و نیازی به تجلیل ندارند و والدین‌شان نیز استوارتر از این هستند که ما بخواهیم تجلیل کنیم.

محمدی افزود: ما باید با برگزاری یادواره و تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده‌های آن‌ها مسیر شهدا را به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا از جنس همین نوجوانان بودند، گفت: شهدایی مانند حسین حبیبی و یوسف قربانی از جنس همین مردم و نوجوانان بودند اما تشخیص درست و بصیرت بالا داشتند و به موقع، تصمیم گرفته و برای دفاع از کیان نظام اسلامی به پا خواستند.

رزمنده دوران دفاع مقدس، خطاب به نوجوانان و جوانان حاضر در یادواره خاطرنشان کرد: مسئولیت شما سنگین‌تر از شهدا است چرا که آن‌ها در میدان نبرد و در خاکریز و جبهه سخت با دشمن جنگیدند اما امروز جنگ دشمن به صورت نرم است و خاکریزهای دیروز که در مناطق جنگی جنوب و غرب بود امروز خاکریزها به جیب شما نوجوانان و جوانان آمده است.

محمدی با تاکید بر اینکه امروز در جنگ نرم با دشمن قرار داریم، اظهار داشت: امروز سنگر دفاع در جیب نوجوانان و جوانان است و دشمن با جنگ در فضای مجازی از پشت به ما خنجر می‌زند و می‌خواهد جوانان را از ما بگیرد.

رزمنده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: امروز جوانان و نوجوانان باید در فضای مجازی با دشمن جنگیده و بصیرت داشته و مواظب باشند که دشمن، نوجوانان را از والدین و نظام نگیرد.

وی گفت: ما بزرگان و والدین نیز باید به تهدیدات امروزی آشنا باشیم و مسئولیت مربیان نیز در این زمینه بیشتر می‌شود.

محمدی با بیان اینکه امیدوارم نوجونان و جوانان متوجه این تهدیدات شده و به‌ویژه در احترام به والدین و اساتید مواظبت کنند، ابراز کرد: دائم‌الوضو بودن و مداومت در نمازهای یومیه به‌خصوص نماز صبح که انسان‌ساز و راهگشا است از دیگر مسائلی است که فرد را از نظر روحانی آماده می‌کند.

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه کسی که از نظر روحانی آماده نباشد در میدان رزم، کم می‌آورد، خاطرنشان کرد: شهدا از لحاظ روحانی یک امتیاز داشتند که به آن مقام رسیدند و آن احترام به پدر و مادر، تشخیص درست، تصمیم به‌موقع، ادب و بصیرت و آمادگی رزمی، جسمانی و روحانی بود.

وی با بیان اینکه شرط استخدام در گارد شاهنشاهی یا گارد ریاست‌جمهوری عراق داشتن قد بالای 2 متر و آمادگی جسمانی بود، افزود: افرادی در گارد، استخدام می‌شدند که هفته‌ها می‌توانستند در جنگل‌ها زندگی کنند اما ایمان و تهذیب نفس آن‌ها کم بود که در برابر نوجوان 13 ساله ایرانی، کم آوردند.

محمدی با اشاره به پدافند 200 هزار نفره برای رزمایش در شعاع 400 کیلومتری در جنگ تحمیلی، نگهبانی در هوای گرم با کلاه‌ای آهنی و شرکت در کلاس‌های آموزشی چند ساعته تاکید کرد: تمام این‌ها با کمک و قدرت ایمان و اعتماد به ولایت فقیه بود که در بدترین شرایط در مناطق عملیاتی در برابر دشمن، مقاومت کرده و جنگیدند.

وی ادامه داد: به کمک ایمان و اعتقاد بود که سرگرد عراقی توسط نوجوانان ایرانی، اسیر شد.

محمدعلی نجفی‌راد، جانشین فرمانده سپاه ناحیه زنجان نیز در این یادواره گفت: شهید در لحظه شهادت خود 7 جایزه از خداوند می‌گیرد که اولین آن مجوز ورود به بهشت است.

وی با بیان اینکه 3 مولفه زمین، زمان و زمینه در مرگ مخفی است، اظهار داشت: زمان، وصل به معبود و مکان نیز وصل به معبود است اما مرگ، علت یا زمینه مرگ در شهادت مهم است.

نجفی‌راد با اشاره به 2 مورد از پیش‌بینی شهدا از نحوه و زمینه شهادت خود خاطرنشان کرد: یک شهید 16 ساله در شهر شیراز که مداح نیز بوده، می‌گفته که من مثل اربابم اباعبدالله‌الحسین(ع) بدون سر، شهید می‌شوم و به اندازه بدن بدون سر برای خودش یک قبر، درست کرده بود که همانطور بدون سر به شهادت رسیده و در همان قبر، تدفین شده است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه زنجان افزود: یک رزمنده ایرانی نیز با گرفتن کارت و پلاک سرباز عراقی به وی گفته بود که بعد از شهادتم مرا در کربلا دفن خواهند کرد که همان شهید را با کارت و پلاک عراقی در کربلا دفن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رشادت‌های رزمندگان زنجانی در جنگ تحمیلی باید به نوجوانان و جوانان تبیین شود، گفت: نترس بودن، شاخصه اصلی بچه‌های زنجان در دفاع مقدس بوده است.

نجفی‌راد با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، اظهار داشت: همین کمک خداوند بود که در روزهای آخر عملیات الی بیت‌المقدس، عراقی‌ها فوج فوج، تسلیم رزمندگان ایرانی می‌شدند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند اگر اخلاص داشته باشی و بارها شکست بخوری اما ناامید نشوی، خود خداوند تو را یازی می‌کند.

به گزارش موج رسا؛ مداحی توسط کربلایی سعید نوری و تجلیل از خانواده شهید مهدی فولادی، بخش‌های دیگر این یادواره بود.

// آ  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر