logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۲۲۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

89 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند

89-هزار-نفر-تحت-پوشش-بهزیستی-استان-زنجان-هستند
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه توانمندسازی، هدف اصلی سازمان است، گفت: استراتژی اول در این زمینه، پیشگیری است که تلاش می‌کنیم تا اتفاقی نیفتد.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهزیستی، یک سازمان تخصصی حمایتی است، اظهار داشت: توانمندسازی، مهمترین هدف بهزیستی است البته می‌طلبد که خود مددجویان هم بخواهند که توانمند شوند.

وی با بیان اینکه 89 هزار نفر در سطح استان شامل 28 هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد: 15 هزار و 317 نفر مستمری‌بگیر بوده و بقیه مددجویان نیز به روش‌های مختلف از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه برنامه‌های هفته بهزیستی با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری (شامگاه 21 تیر) آغاز شد، گفت: نشست خبری با اصحاب رسانه، افتتاح کارگاه توانمندسازی معتادان بهبودیافته همزمان با افتتاح 15 طرح اشتغالزایی در سطح استان، افتتاح مرکز روان‌شناختی و آغاز مسابقات ورزشی کارکنان همزمان با سایر برنامه‌های کشوری، برنامه‌های امروز هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه فردا (23 تیر) واگذاری 11 هزارمین واحد مسکونی به خانواده‌های دارای 2 معلول و بیشتر به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود، اظهار داشت: همزمان 30 واحد نیز در سطح استان افتتاح خواهد شد همچنین گلباران مزار شهدا و حضور و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه نیز برنامه‌های 24 و 25 تیر است.

وی افزود: افتتاح دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و رونمایی از سامانه رصد آسیب‌ها و همچنین افتتاح صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی نیز در روز شنبه انجام خواهد شد که هر 2 از موضوعات مهم روز جامعه هستند.

محمدی خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و رونمایی از یک هزار دستگاه اکسیژن‌ساز که به مراکز سالمندان در سراسر کشور اهدا شده نیز بخش دیگری از برنامه‌های هفته بهزیستی است.

 

*‌ هدف بهزیستی، توانمندسازی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه توانمندسازی، هدف اصلی سازمان است، گفت: استراتژی اول در این زمینه، پیشگیری است که تلاش می‌کنیم تا اتفاقی نیفتد.

وی ابراز کرد: اگر اتفاقی افتاد و یک معلول یا آسیب‌دیده‌ای وارد بهزیستی شد، مداخله علمی و صحیح بر روی وی انجام می‌پذیرد تا در نهایت توانمند شده و بتواند بر روی پای خود بایستد و در جامعه حضور داشته باشد.

محمدی با اشاره به بخشی از اقدامات شاخص بهزیستی استان زنجان طی یک سال گذشته اظهار داشت: دولت الکترونیک، یکی از خدماتی است که دسترسی مددجویان برای استفاده از خدمات را تسهیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سامانه‌های میز خدمت الکترونیکی، فرزندخواندگی، قوانین و مقررات بهزیستی، مشاوره مجازی، تصمیم، جلب مشارکت‌های مردمی، صدور مجوز مراکز، خودارزیابی روان‌شناختی، مراکز مثبت زندگی و شفافیت از جمله خدمات الکترونیکی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا این افتخار را داشتیم که با تلاش و جدیت همکاران در مراکز توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری اتفاق خاصی نیفتاد و 2 نوبت واکسن مراکز توانبخشی نیز تزریق شده و در این زمینه توسط رئیس  سازمان و استاندار زنجان از اداره کل بهزیستی، قدردانی شد.

وی با بیان اینکه مرکز شلتر برای معتادان بی‌سرپناه است، اظهار داشت: افراد بی‌سرپناه در شهر زنجان به شلتر می‌آیند در حالی که باید به گرمخانه بروند و در شهر زنجان گرمخانه‌ای وجود ندارد که وظیفه شهرداری است.

محمدی تصریح کرد: بهزیستی در سطوح مختلف، پناهگاه دارد اما این خوب نیست که افراد بی‌سرپناه در شلتر بخوابند و امیدواریم شورای جدید شهر زنجان نگاه اجتماعی داشته باشد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه اولویت ساخت مسکن با خانواده‌های دارای 2 معلول و یا بیشتر است، گفت: 109 خانواده شهری و 160 خانواده روستایی در اولویت ساخت مسکن هستند.

وی اظهار داشت: در مجموع 2642 واحد مسکونی توسط بهزیستی استان به جامعه هدف واگذار شده که 119 واحد مسکونی با بیش از یک میلیارد تومان کمک بلاعوض در سال 98 و 170 واحد مسکونی با بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در سال 99 بود.

محمدی با بیان اینکه مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین در سال‌های 98 و 99 به ترتیب 13 و 16 میلیارد تومان بود، گفت: بسیاری از کمک‌های خیرین نمی‌تواند بر روی کاغذ بیاید چرا که به صورت غایبانه و پنهانی، دست جامعه هدف را می‌گیرند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر