logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۲۱۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان:

حجاب منافاتی با رشد و ترقی زن در جامعه ندارد

حجاب-منافاتی-با-رشد-و-ترقی-زن-در-جامعه-ندارد
معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان گفت: حجاب منافاتی با رشد و ترقی زن در جامعه ندارد.

سکینه اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: حجاب یک امر واجب و ضروری هست که در اجتماع آثار منعی و ایجابی دارد. اثر منعی آن این است که از بروز شر و بدی و امور فلج ساز جلوگیری می‌کند؛ به طور نمونه از بی استعداد ماندن زن و ذلیل شدن او جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: زن بواسطه اینکه زن است و در عنفوان نوجوانی و جوانی زیبایی و جذابیتی دارد که انکار ناپذیر است، سرگرم شدن به این جذابیت‌ها و زیبایی‌های که انسان خالق آن نیست موجب بازماندن از پله‌های ترقی و شکوفایی استعداد هوش و توانمندی و خلاقیت او خواهد بود. 

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: زمانی که زیبایی‌های زن برای او و اطرافیان تکراری شد و یا به افول می‌رود این بانو ارزش‌های خود را از دست رفته می‌پندارد که وقت و زمان گذشته و امکان جبران روزهای از دست رفته  نخواهد بود  در حالی که در قرآن کریم اینگونه بیان می‌شود،"ان الانسان لفی خسر الا الذین آمنوا و عملوا صالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر".

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با بیان اینکه بواسطه حجاب زن، و غیرت مردان التهابات جنسی در جامعه کم می‌‌شود، افزود: التهابات جنسی در جامعه حاصل بی‌حجابی و بی‌غیرتی مردان است که آثار خشونت بار و خسارت‌های جبران ناپذیر جسمی و روحی را به افراد تحمیل می‌کند.

اسکندری خاطرنشان کرد: تبرج و به نمایش گذاشتن زیبایی‌ها در جامعه اثر مستقیمی بر افزایش سن بارداری و کاهش جمعیت دارد و وقتی ضد ارزش‌ها جای خود را به ارزش‌ها می‌دهند و انسان سعادت واقعی دنیا و آخرت خود را با لحظه‌ای شادی و هوس عوض می‌کند.

وی گفت: ارزش مادری قربانی تبرج و دوستی‌های کوتاه  و زودگذر دنیا می‌شود که باید با ترویج فرهنگ درست عفاف و حجاب از چنین پیشآمدهایی جلوگیری کرد.

کارشناس مسائل خانواده بیان داشت:  زن با حجاب و عفت خود به جامعه می‌گوید که لطفا نگاه جنسیتی به او نداشته باشند. بروز استعداد و شکوفایی توانمندی‌های او حاصل تلاش و زحمات شبانه روزی اوست که می‌تواند او را به قله برساند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر