logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۲۱۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرامور زراعت جهادکشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت 290 هزار تن گوجه فرنگی در استان زنجان

پیش‌بینی-برداشت-290-هزار-تن-گوجه-فرنگی-در-استان-زنجان
مدیرامور زراعت جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تولید گوجه فرنگی در استان زنجان به میزان سال گذشته است گفت: تولید گوجه فرنگی در استان زنجان مازاد برنیاز است.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد میزان کشت گوجه فرنگی در استان زنجان اظهار کرد: براساس الگوی کشت گوجه فرنگی در 5 هزار هکتار کشت شده است.

وی با بیان اینکه نیاز استان خیلی کمتر از این میزان است تصریح کرد: در کشت گوجه فرنگی علاوه بر نیاز استان به سایر استانها نیز صادرات داریم.

مدیرامور زراعت جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه میزان تولید گوجه فرنگی در استان سالانه بالغ بر حدود 270 هزار تن است ادامه داد: هر ساله در تولید گوجه فرنگی مازاد تولید داریم.

وی خاطر نشان کرد: امسال براساس برآوردهای انجام شده میزان تولید استان حدود 290 هزار تن خواهد بود که تقریبا با تولید سال گذشته برابر است.

عامری با اشاره به اینکه برداشت گوجه فرنگی در استان زنجان از نیمه دوم شهریورماه آغاز می‌شود ابراز کرد: امسال کمبودی تولید گوجه فرنگی در استان نداریم.

وی در ادامه همچنین با اشاره به میزان برداشت کلزا در استان زنجان عنوان کرد: برآورد ما در برداشت کلزا این است که برداشت از سطح 405 تا 406 هکتار خواهد بود.

مدیرامور زراعت جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه خشکسالی در کشت کلزا تاثیر گذار نبوده است ادامه داد: امسال در کلزا خسارت سرمازدگی و همچنین خسارت حمله پرندگان به مزارع در طارم و زنجان نیز داشتیم.

وی با اشاره به اینکه سطح قابل برداشت ما 404 هکتار است یادآور شد: میزان برداشت کلزا بین 650 تا 700 تن برآورد شده است.

عامری با اشاره به اینکه امسال میزان تولید کلزا در استان افزایش خواهیم داشت ابراز کرد: سال گذشته میزان تولید کلزا استان 440 تن بود.

وی خاطر نشان کرد: میزان تولید کلزا در استان زنجان یک هزار و 300 تن بود که متاسفانه به دلیل پایین بودن قیمت خرید تضمینی کشاورزان انگیزه‌ای برای تولید نداشتند اما افزایش قیمت خرید تضمینی موجب افزایش انگیزه کشاورزان در تولید کلزا شده است.

مدیرامور زراعت جهادکشاورزی استان زنجان بیان داشت: خود کفایی گندم و کلزا از برنامه‌های مهم جهادکشاورزی در استان زنجان است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر