logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۲۱۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در ویژه‌برنامه از تبار قلم؛

ابوالفضل بهرام‌پور، نویسنده زنجانی تجلیل شد

ابوالفضل-بهرام‌پور،-نویسنده-زنجانی-تجلیل-شد
طی ویژه‌برنامه «از تبار قلم» که به صورت مجازی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد از ابوالفضل بهرام‌پور، نویسنده مطرح استان زنجان و کشور تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش موج رسا; ویژه‌برنامه «از تبار قلم» به ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و به مناسبت روز قلم و گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان، امروز به صورت مجازی برگزار و از خدمات ارزنده نویسندگان استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل تجلیل شد.

در این ویژه‌برنامه ضمن قدردانی و تجلیل از خدمات ارزنده ابوالفضل بهرام‌پور (زنجان)، اسماعیل امینی (اردبیل)، محمد رمضانی (آذربایجان شرقی) و توحید اصغرزاده (آذربایجان غربی)، آثار ایشان نیز معرفی شد.

امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در این ویژه‌برنامه گفت: اساتید محترم حاضر در این جلسه، افتخارات بزرگ و سرمایه‌های ارزشمند برای کشور هستند.

وی با بیان اینکه نویسنده خوب ابتدا باید خواننده خوب باشد، اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به همین دلیل این ویژه‌برنامه را امروز برای تجلیل از نویسندگان تدارک دیده تا از نویسندگان، تولیدکنندگان آثار مختلف، شعرا و کسانی که در خدمت فرهنگ این کشور هستند تجلیل شود.

نیک‌بخش خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ارج نهادن به منزلت، قداست و حرمت قلم و صاحبان آن همزمان با ایام شکل‌گیری محافل ادبی نهاد و گروه‌های موضوعی در یک سال گذشته و همچنین مناسبت‌های پیش‌رو از جمله روز قلم و روز ادبیات کودک و نوجوان، ویژه‌برنامه تجلیل و قدردانی از فرهنگ‌مداران این حوزه را برگزار می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه امروز این افتخار را داریم که از استان زنجان نیز از استاد ابوالفضل بهرام‌پور از نویسندگان مطرح استان و کشور تجلیل می‌شود، گفت: آقای بهرام‌پور، استاد همه‌جانبه و به تمام معنای اخلاق هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری ویژه‌برنامه «از تبار قلم» در ادامه رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در توجه به اهمیت و ارج‌گذاری به نویسندگان و اهالی فرهیخته دانش و نخبگان کشور به عنوان یکی از شاخص‌های اقتدار فرهنگی است، اظهار داشت: رویکردی که پیش از این با برگزاری برنامه‌هایی چون «چهل قلم» و «راویان بالندگی» مورد توجه این نهاد بوده است.

ابوالفضل بهرام‌پور، نویسنده زنجانی که در این برنامه از ایشان تجلیل شد، گفت: کشوری که نویسندگان، اهل قلم و دانایان خود را به مردم معرفی نکند و مردم خود را به این امور تشویق نکند، عقب‌مانده است.

وی افزود: نویسندگان، دانایان و اهل قلم باید علاوه بر فضای مجازی در صفحه تلویزیون و در پربیننده‌ترین زمان‌ها به مردم معرفی شود.

بهرام‌پور با بیان اینکه حدود 80 مورد آثار قلمی دارم که غالباً قرآنی هستند، اظهار داشت: یکی از آثارها لغت‌نامه تفصیلی در 5 جلد است.

وی با اشاره به اثر دیگر خود به نام نسیم حیات خاطرنشان کرد: این اثر در 8 جلد کتابخانه‌ای است که جزء سی‌ام آن 48 بار به چاپ رسیده است.

این نویسنده زنجانی با بیان اینکه اخیراً 5 جلد کتاب با موضوع زندگی با قرآن نوشته‌ام، گفت: از جمله این آثار این است که آیا می‌توانیم با کفار کشورهای خارجی ارتباط برقرار کنیم.

وی افزود: کفار را در این کتاب‌ها به 3 گروه تقسیم کرده‌ام که فقط با یکی از این گروه‌ها نمی‌توان ارتباط برقرار کرد.

بهرام‌پور با بیان اینکه مدتی است که صحیفه سجادیه را تفسیر و ترجمه می‌کنم، اظهار داشت: ترجمه‌های زیادی در این زمینه شده اما انصافاً حق مطلب خیلی ادا نشده است.

به گزارش موج رسا؛ ابوالفضل بهرام‌پور، متولد 1320 در زنجان و کارشناس دینی است. وی فارغ‌التحصیل فوق لیسانس رشته ادبیات و علوم قرآنی از دانشکده الهیات دانشگاه تهران است که حالا در زمینه ترجمه و تفسیر قرآن کریم فعالیت دارد.

آثار تالیفی یا در دست چاپ وی «تالیفات و آثار قلمی»، «تفسیر یک جلدی مبین»، «لغت‌نامه تفسیری قرآن کریم- تک‌جلدی»، «عرفان برتر - تفسیر دعای جوشن کبیر»، «ترجمه نهج‌البلاغه به همراه شرح واژگان» و «تفسیر نسیم حیات (30 جلدی) - جلد اول» که یکی از آثار مشهور ایشان تفسیر 30 جلدی قرآن کریم با نام نسیم حیات در سال 1383 است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر