logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۲۱۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]

نمایندگان اجاره‌ای غرب برای منافقین!

نمایندگان-اجاره‌ای-غرب-برای-منافقین!
همایش سالانه منافقین در خاک اروپا و با حضور تنی چند از مقامات امریکایی برگزار شد تا نمایشی از رویکرد غرب نسبت به ایران باشد.

به گزارش موج رسا; همایش سالانه منافقین در خاک اروپا و با حضور تنی چند از مقامات امریکایی برگزار شد تا نمایشی از رویکرد غرب نسبت به ایران باشد. آن‌هایی که چندین دهه است عنوان «مجاهدین خلق» را دزدیده‌اند، گرچه خشونت‌های متعدد و تروریسم عریان علیه ملت ایران را عملی کرده‌اند،

اما این تنها فایده ناگزیر را هم برای مردم ایران داشته‌اند تا ابزار شناخت غربی‌ها باشند. غربی‌هایی که خود را در برابر افکار عمومی جهان، قهرمانان مبارزه با تروریسم معرفی می‌کنند، در برابر اصلی‌ترین گروه تروریستی ضدایرانی، نه تنها مبارزه‌ای نمی‌کنند بلکه تمام قد حامی آنان هستند، چه مالی و چه سیاسی.

مقامات اجاره‌ای!

«منافقین» همایش سالانه خود را همواره با شرکت‌کنندگانی اجاره‌ای اداره می‌کرد، بدین شکل که به کارتن‌خواب‌ها و نیازمندان اروپایی پول‌های کلان می‌داد تا برای چند ساعت روی صندلی‌های سالن همایش بنشینند. روزنامه انگلیسی گاردین سال ۱۳۹۷ درباره نشست این گروهک در پاریس نوشته بود: «بخش زیادی از حاضران اتباع اروپای شرقی و پناهجویان سوری‌ای بودند که با وعده سفر توریستی رایگان به پاریس، به محل برگزاری این تجمع منتقل شده بودند.»

منافقین البته نشان داد به خاطر اشتراک منافع با غربی‌ها می‌تواند مقامات آن‌ها را هم همچون کارتن‌خواب‌های پاریس اجاره کند و به همایش خود بکشاند. چهار سال پیش و بعد از حضور جان بولتون، سیاستمدار امریکایی در همایش منافقین، روزنامه «واشنگتن پست» یادداشتی را در مورد او منتشر کرد.

نویسنده در این یادداشت، ضمن اشاره به اینکه گروهک منافقین مبالغی را به مقامات مختلف امریکایی پرداخت کرده است تا از آن‌ها حمایت و در همایش‌هایشان سخنرانی کنند، نوشت: «یک مقام سابق وزارت خارجه امریکا که در امور ایران فعالیت می‌کرد، به من گفت که بولتون نیز از این گروه پول دریافت کرده است.» واشنگتن پست با تأکید بر ارتباط نزدیک جان بولتون با گروه تروریستی منافقین، نوشت که او با تلاش‌هایش در سال ۲۰۱۲ توانست نام این گروه را از فهرست سازمان‌های تروریستی امریکا خارج کند.

این روزنامه با بیان اینکه گروهک منافقین در نظر مردم ایران به خاطر جنایت‌ها و ایستادن در کنار دشمن، به شدت منفور است، افزود: «اما این کار بولتون هم نتوانست نظر آن‌ها را درباره این گروه تغییر دهد.»

شبکه «ان. بی. سی» چند سال پیش در گزارشی اختصاصی به روابط میان گروهک منافقین و سیاستمداران امریکایی پرداخته بود. در بخشی از آن گزارش آمده بود: «اکنون، مجاهدین خلق هزاران دلار به سیاستگذاران امریکایی می‌پردازد تا در مراسم‌های این گروه سخنرانی کنند.»

«جوان استوکر» دبیر نشریه «دیفنس پست» که سال‌هاست بر فعالیت‌های این گروه متمرکز است، به ان. بی. سی گفته است که بر اساس برآورد او، «جان بولتون» ده‌ها هزار دلار از این گروهک پول دریافت و در ازای آن، برای آن‌ها تبلیغ کرده است. نشست امسال این گروهک تروریستی به صورت مجازی برگزار شد و افرادی از قبیل مایک پمپئو وزیر خارجه سابق، باب منندز رئیس کنونی دموکرات کمیته روابط خارجی سنای امریکا و برخی وزرای خارجه و دفاع پیشین فرانسه و انگلیس در آن علیه مردم ایران عقده‌گشایی کردند.

انتقاد ۲ تحلیلگر امریکایی از حضور مقامات این کشور در همایش منافقین

حالا و با شرکت دو عضو کنگره امریکا در همایش مجازی منافقین، این حضور مورد نقد و اعتراض دو تحلیلگر امریکایی قرار گرفته است. «مکس آبرامز» استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد امریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم که سابقه فعالیت در مرکز امنیت سایبری و داخلی اندیشکده «شورای روابط خارجی» را دارد، به نشست گروهک تروریستی منافقین واکنش نشان داد. او در دو پیام توئیتری به مواضع دولت امریکا و دستگاه حاکم بر مواضع دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در واشنگتن در قبال گروهک تروریستی منافقین تاخت.

مکس آبرامز به توئیت یک خبرنگار مسائل ایران درباره سخنرانی وزیر خارجه سابق امریکا در این نشست پاسخ داد. آن خبرنگار نوشته بود: «مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق ایالات متحده یکی از سخنرانان نشست سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) در برلین بود. ایرانی‌های بسیاری از این گروه که قبلاً در لیست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده بود، تنفر دارند.»

آبرامز، کارشناس مسائل مربوط به تروریسم در پاسخ به این توئیت نوشت: «آن‌ها (گروهک تروریستی منافقین برای امریکا) باارزش‌تر از آن هستند که تروریست باشند.» این تحلیلگر امریکایی در توئیت دیگری درباره گروهک تروریستی منافقین نوشت: «وقتی موضوع تغییر رژیم مطرح باشد، سیاست ایالات متحده این بوده است که به معنای واقعی کلمه با هر کسی غیر از خود آن رژیم همسویی کند، صرف‌نظر از اینکه آن‌ها از حمایت داخلی کمی برخوردار باشند، زنان را سرکوب کنند و حتی اسمشان القاعده باشد.»

«دنیل دوپتریس» یکی دیگر از تحلیلگران امریکایی مستقر در واشنگتن است که به حضور مقام‌های کنونی و سابق این کشور در نشست گروهک تروریستی منافقین واکنش نشان داد. او عضو اندیشکده امریکایی «اولویت‌های دفاعی» و ستون‌نویس بخش سیاست خارجی در «نیوزویک» است. دنیل دوپتریس در یک توئیت با استهزا نوشت: «تصورش را بکنید که یک نفر «کارشناس» مسائل ایران باشد و فکر کند سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) یک جنبش اپوزیسیون مردمی و مشروع است و دولت ایالات متحده باید از آن حمایت کند. اوه خدای من.»

شرم بر دولتی که با دولت رئیسی مذاکره کند!

«استفان هارپر» نخست‌وزیر پیشین کانادا که سابقه طولانی در لفاظی‌ها و اقدامات ضدایرانی دارد هم در همایش منافقین شرکت کرد و یک سخنرانی ضدایرانی انجام داد. هارپر که در جریان سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ نخست‌وزیری کانادا را بر عهده داشت، پیش از این در موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران، ضمن ادامه مواضع به شدت ضدایرانی خود، کاملاً مواضعی هماهنگ با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده بود.

اظهارات جدید هارپر در کنفرانس سالانه منافقین با موضوع «اجلاس جهانی ایران آزاد» مطرح شد و بیست‌ودومین نخست‌وزیر کانادا در این اجلاس ضدایرانی پیروزی آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را نشانه‌ای از تشدید افراط‌گرایی در ایران توصیف کرد. هارپر در بخشی از سخنان خود با توهین به هر دولتی که با دولت آیت‌الله رئیسی همکاری کند، ادامه داد: «شرم بر هر دولتی در جهان که بنشیند و سعی کند در خصوص هر موضوعی با دولت تحت ریاست ابراهیم رئیسی مذاکره کند.»

مواضع دولت هارپر علیه جمهوری اسلامی به اندازه‌ای تند بود که روابط اتاوا و تهران در دوران دولت محافظه‌کار وی قطع شد. در کنفرانس سالانه منافقین، بسیاری از مقام‌های سابق از جمله «مایک پمپئو» وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق امریکا لفاظی‌هایی را علیه ایران مطرح کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که در اجلاس مجازی فوق، «یانز یانشا» نخست‌وزیر اسلونی، پمپئو و برخی نمایندگان کنگره از جمله «رابرت منندز»، «تد کروز»، «بن کاردین» و «کوین مک کارتی» و دیگر افراد سخنرانی کردند. پمپئو در این نشست بر لزوم پیشبرد تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید و از این تریبون برای دفاع از مواضع ضدایرانی دولت ترامپ نیز استفاده کرد.

انتقاد ایران از حضور برخی سیاستمداران غربی در مراسم منافقین

سعید خطیب‌زاده در توئیتی با انتقاد از برخی سیاستمداران غربی نوشت: «سیاستمداران خودفروخته غربی (از جمله پمپئو مفتخر به دروغگویی، تقلب و سرقت) خود را ارزان فروخته و در سیرکی به میزبانی اروپا شرکت کرده‌اند که توسط یک فرقه تروریستی برگزار شده که زمانی مورد حمایت صدام بود و دستش به خون ایرانی‌ها آغشته است. عطش سیری‌ناپذیر برای پول و عقده‌های ضدایرانی، به ریاکاری شرم‌آور غربی دامن زده است.»

منبع:روزنامه جوان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر