logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۲۱۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

نماینده آمریکا در امور افغانستان راهی منطقه شد

نماینده-آمریکا-در-امور-افغانستان-راهی-منطقه-شد
وزارت امور خارجه آمریکا از سفر دوره ای نماینده این کشور در امور افغانستان به منطقه خبر داد.

به گزارش موج رسا; به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا از عزیمت نماینده این کشور در امور افغانستان به منطقه خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که «زلمای خلیل زاد» سفر دوره‌ای خود به منطقه را به منظور بررسی تحولات افغانستان آغاز کرد.

خلیل زاد قرار است در این سفر دوره‌ای به قطر، پاکستان و ازبکستان سفر کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که وی در این سفر به تلاش خود برای دستیابی به توافقنامه صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان ادامه خواهد داد.

گفتنی است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفته است نظامیان این کشور تا ۱۱ سپتامبر آینده به صورت کامل از افغانستان خارج خواهند شد.

این در حالی است که طالبان روز گذشته مدعی شده بود که کنترل ۸۵ درصد از خاک افغانستان را در دست دارد.

در همین رابطه وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است: طالبان حدود دو سوم مرز افغانستان و تاجیکستان را تحت کنترل خود دارد و از همه طرف‌ها در افغانستان خواست خویشتن‌داری کنند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما متوجه افزایش شدید تنش در مرزهای افغانستان و تاجیکستان هستیم. گروه طالبان به سرعت بخش بزرگی از مناطق مرزی را اشغال کرده و در حال حاضر حدود دو سوم مرز را کنترل می‌کند. مسکو آماده است اقدامات اضافی برای جلوگیری از حمله به متحد خود (تاجیکستان) انجام دهد.

زاخارووا در ادامه گفت: روسیه از همه طرف‌ها می‌خواهد از گسترش تنش در خارج از افغانستان جلوگیری کنند.

با افزایش تحرکات طالبان، دولت افغانستان خواستار دریافت کمک از کشورهای روسیه، چین و هند شده است.

در همین رابطه «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان در اظهاراتی اعلام کرد: افغانستان از هرگونه پشتیبانی فنی و ضد تروریستی از طرف شرکای خارجی از جمله نظامیان روسیه، چین و هند استقبال می‌کند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر