logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸
[ شناسه خبر : ۲۲۱۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

مناظرات علمی امام جواد(ع) در سنین پایین، نقطه عطفی در اعتقاد تشیع است

مناظرات-علمی-امام-جواد(ع)-در-سنین-پایین،-نقطه-عطفی-در-اعتقاد-تشیع-است
امام جمعه خرمدره با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: مناظرات علمی این امام بزرگوار در سن پایین با نحله‌های مختلف فکری، نقطه عطفی در منظومه معرفتی و اعتقادی تشیع به شمار می‌رود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) و تبیین سیره آن حضرت اظهار داشت: سن کم آن امام معصوم از سویی و مناظرات علمی ایشان با نحله‌های مختلف فکری، یک نقطه عطف در منظومه معرفتی و اعتقادی تشیع به شمار می‌رود.

وی با گرامیداشت ۱۸ تیر، روز ادبیات كودكان و نوجوانان و با بیان اهمیت کتاب کودک و نوجوان و جایگاه بی‌بدیل نوجوانی در شکل‌گیری شخصیت، خاطرنشان کرد: فرهنگ کتابخوانی و کتاب‌شناسی برای کودکان و نوجوانان باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تاکید بر اینکه باید توجه کنیم که هیچ نهاد اجتماعی به اندازه خانواده در تربیت فرزند مؤثر نیست، افزود: بسیار خطاست که برخی‌ها احساس کنند که نقش خانواده، کمرنگ شده یا باید کمرنگ شود.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای ترویج فردگرایی و کاهش نقش خانواده و فرهنگ دینی در تربیت فرزندان و نوجوانان تصریح کرد: این حرکت، اقدامی خطا و بلکه خیانت‌آمیز است.

امام جمعه خرمدره در ادامه با اشاره به اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: ازدواج در فرهنگ دینی، مقدمه‌ای برای رشد و تسهیل زندگی است.

وی افزود: با توجه به تضعیف فرهنگ دینی و تقویت تجمل‌گرایی، کارکرد این پدیده‌ اجتماعی به شدت کاهش پیدا کرده و زمینه‌ساز مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دیگر شده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور، سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه كشف حجاب در سال ۱۳۱۴ و روز حجاب و عفاف را گرامی داشت و گفت: با تحلیل پیامدهای بی‌حجابی و تحرکات دشمنان ایران برای تعطیلی گشت ارشاد و تأکید بر ادامه آن، مخالفان حجاب به دنبال تخریب پایه‌های نظام با ترویج ابتذال هستند.

وی با اشاره به گرمای هوا اظهار داشت: گرما در همه جا هست و در کانادا که یک کشور سرد است، چند صد نفر نفر کشته شده است.

امام جمعه خرمدره در خصوص دلایل قطعی برق در ایران خاطرنشان کرد: فاصله تولید و مصرف برق خیلی زیادشده و 11 هزار مگاوات فاصله بین تولید و مصرف برق هست یعنی به‌اندازه 11 نیروگاه بوشهر!!

وی افزود: افزایش بیش از پیش گرما به‌ویژه در خشکسالی امسال، رفاه‌طلبی افراطی و علاقه به سرمای شدید در تابستان به‌ویژه ترویج بیش از حد استفاده از کولر گازی که خود عامل گرما و آلودگی هوا نیز هست و کاهش ذخایر سدها و کاهش 14 درصدی تولید نیروگاه‌های آبی از جمله دلایل این کاهش است.

خطیب جمعه خرمدره با بیان اینکه براساس برنامه ششم توسعه باید سالانه 5000 مگاوات ظرفیت جدید به تولید برق اضافه می‌شد و عدد نهایی به‌100هزار مگاوات می‌رسید، گفت: عملاً این اتفاق نیفتاده و ظرفیت امروز 85 هزار مگاوات است که البته امکان بهره‌برداری صد در صدی از آن هم وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این یعنی دولت به جای افزایش تولید فقط اقدام به افزایش قیمت و درآمدزایی بدون سرمایه‌گذاری کرده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تاکید کرد: مسئولان باید توجه کنند که بیشترین دلیل مصرف بالای انرژی در کشور، استفاده از تکنولوژی‌های منسوخ در برخی صنایع کشور است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر