logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۲۱۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان تاکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی دقیق مسئولان برای رفع موانع رشد جمعیت

ضرورت-برنامه‌ریزی-دقیق-مسئولان-برای-رفع-موانع-رشد-جمعیت
امام جمعه ماهنشان با اشاره 20 تیر (روز جهانی جمعیت) و خطر جمعیتی کشور گفت: درخواست از خانواده‌های جوان برای فرزندآوری است و همچنین برنامه‌ریزی دقیق مسئولان برای رفع موانع ازدیاد و افزایش جمعیت نیز ضروری است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه شهر ماهنشان با اشاره به روز ادبیات کودکان و نوجوانان اظهار داشت: ادبیات کودکان و نوجوانان، فصلی هست که مغفول مانده است.

وی امر تربیت کودک و نوجوان را رسالتی سنگین برای مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تولیدات فرهنگی و ادبی برای کودکان و نوجوانان باید با تهاجم فرهنگی دشمن در این زمینه، مقابله شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به کشف کودتای آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه در سال ۱۳۵۹ گفت: اسم رمز این کودتا، نقاب بود که با همکاری آمریکا و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی و عناصر خودفروخته در ارتش و نیروهای متواری ساواک و گروه‌های ضدّ انقلاب و با هدف سرنگونی نظام جمهوری اسلامی طراحی شده بود.

وی تصریح کرد: شکست این کودتا از الطاف خاصه الهی و کرامات نظام مقدس جمهوری اسلامی بود که باعث رسوایی عاملان این جنایت مخصوصاً روحانیون دنیازده و جاه‌طلب شد.

امام جمعه ماهنشان با اشاره 20 تیر (روز جهانی جمعیت) و خطر جمعیتی کشور گفت: درخواست از خانواده‌های جوان برای فرزندآوری است و همچنین برنامه‌ریزی دقیق مسئولان برای رفع موانع ازدیاد و افزایش جمعیت نیز ضروری است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام جوادالائمه(ع) که به دستور معتصم عباسی به شهادت رسید، اظهار داشت: از علما، روحانیون و هیات امنا و هیات‌های مذهبی جهت برگزاری مراسم و معرفت‌افزایی برای آن امام مظلوم، انتظار می‌رود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در ادامه با اشاره به اول ذی‌الحجه (سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین(ع) و خانم فاطمه زهرا(س)) خاطرنشان کرد: جوانان باید با ازدواج از بهترین خانواده تشکیل شده در اسلام، و الگوگیری کنند.

وی تاکید کرد: خانواده‌ها و مسئولان نیز باید برای رفع موانع ازدواج تلاش کنند.

خطیب جمعه ماهنشان با اشاره به قیام خونین مسجد گوهرشاد در مشهد علیه کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ و روز عفاف و حجاب گفت: بیان اهمیت حجاب و عفاف با استفاده از آموزه‌های قرآنی و پرهیز از ابراز نظر شخصی در این رابطه ضروری است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری در خصوص تحولات منطقه اظهار داشت: نیاز به هوشیاری کامل در مقابل دشمن بزرگ یعنی آمریکا و توجه مسئولین و مردم است که فریب نقشه‌های شوم آمریکا را نخورند.

وی با اشاره به کمبود آب و مشکلات به‌وجودآمده برای شهرستان ماهنشان در بخش شهری و روستایی گفت: این بحران، نیاز به تدبیر مسئولین و همکاری مردم برای عبور از کمبود آب دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: خاموشی‌های ایجاد شده، خسارت‌هایی به کشاورزان و پرورش‌دهندگان ماهی تحمیل می‌کند که نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع‌رسانی کامل قبل از خاموشی دارد.

امام جمعه ماهنشان ابراز کرد: راه‌اندازی مطب پزشکان در شهر ماهنشان و ایجاد دارو خانه در سطح شهر و خارج کردن انحصاری داروخانه‌ها از دست افراد نیز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر