logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۲۱۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با تایید صحت انتخابات از سوی هئیت‌های نظارت؛

پرونده شوراهای اسلامی شهر و روستا در زنجان بسته شد

پرونده-شوراهای-اسلامی-شهر-و-روستا-در-زنجان-بسته-شد
دبیر هئیت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان: با تایید صحت انتخابات از سوی هئیت‌های نظارت در بخش‌ها و شهرها، پرونده شوراهای اسلامی شهر و روستا در زنجان بسته شد.

محمدرضا محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: رسیدگی به اعتراض کاندیداها به انتخابات روستاها برای عهده هئیت نظارت بخش بوده و رسیدگی به اعتراض کاندیداها در انتخابات شهرها بر عهده هئیت نظارت شهرستان است.

وی با بیان اینکه اعتراضات نهایی کاندیداها در روستا پس از تایید بخش در هئیت نظارت شهرستان‌ها قابل بررسی است، افزود: اعتراض کاندیداها به تایید صحت انتخابات شهرستان در هئیت نظارت استان بررسی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر صحت انتخابات در همه شهرها و بخش‌های استان زنجان تایید شده است.

دبیر هئیت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با بیان اینکه با دقت کامل و حتی به صورت موردی به اعتراض کاندیداها رسیدگی شد، افزود: اعتراضات در شهرستان سلطانیه منجر به بازگشایی سه صندوق و بازشماری آرا شد.

محمدی با بیان اینکه در رسیدگی به تخلفات مطرح شده تعارف و ابایی نداشتیم و حتی تا بازگشایی صندوق پیش رفتیم، افزود: مقاومتی در برابر اعتراض‌ها وجود نداشت و با سعه صدر به شکایات رسیدگی شد.

وی با اشاره اعتراض کاندیداها در شهر دندی، گفت: یکی از مشکلات این شهر آرای مساوی بود که بر اساس قانون انتخابات، ایثارگری، مدرک تحصیلی و در نهایت قرعه کشی راه حل این مشکل است.

این مسئول با بیان اینکه فرآیند انتخابات در سه مرحله قبل، حین و بعد از رای گیری شامل می‌شود، افزود: به اعتراضات کاندیداها نیز به تبع روند انتخابات در سه مقطع رسیدگی می‌شود.

دبیر هئیت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: اعتراض برخی کاندیداها در دندی به حین برگزاری انتخابات و روز رای گیری مربوط می‌شد که باید آنموقع مطرح می‌شد تا بازرس استان، سرناظر ویژه و هئیت نظارت استان بررسی‌های لازم را انجام دهند اما این اعتراض پس از اعلام نتایج مطرح شد که قابل رسیدگی نبود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر