logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۲۱۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان:

پیشنهادات مقابله با خشکسالی به مدیریت بحران ارائه شد

پیشنهادات-مقابله-با-خشکسالی-به-مدیریت-بحران-ارائه-شد
معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه پیشنهادات مقابله با خشکسالی به مدیریت بحران ارائه شد گفت: یکی از این پیشنهادات توزیع واکسن و داروهای دامی است که امکان افزایش بیماریهای دامی در اثر خشکسالی وجود دارد.

محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بیماریهای دامی در استان زنجان در اثر خشکسالی اظهار کرد: توزیع واکسن و دارو در بین دامداران به مدیریت بحران پیشنهاد شده است.

وی تصریح کرد: دامپزشکی زنجان، موضوع افزایش بیماریهای دامی در اثر خشکسالی را اخطار داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: خشکسالی بلایی است که همه را درگیر خود کرده است و در میان دامداریهای روستایی بیشتر با این مشکل مواجه هستند.

وی با بیان اینکه خوراک دام در بین دامداران روستایی توزیع می‌شود و محدودیتی برای کنترل خرید میزان خوراک برای دام‌ها در نظر گرفته نشده است اظهار کرد: خوراک دام برای دامداران به اندازه نیازشان داده خواهد شد و نظارت‌هایی هم جهت جلوگیری از توزیع خوراک دام در خارج از شبکه انجام می‌شود.

صادقی گفت: خشکسالی برای دامداران مشکل ایجاد کرده و این تنها مختص استان زنجان نیست اما وضعیت استان زنجان به نسبت سایر استانها بهتر است.

وی با اشاره به اینکه ما تنها می‌توانیم در مقابله با خشکسالی اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهیم تا آثار و مشکلات آن را کاهش دهیم افزود: نمی‌توانیم مدعی این باشیم که کل مشکلات ناشی از خشکسالی را می‌توانیم برطرف کنیم./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر