logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۲۰۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

افزایش گرانفروشی و کالای تقلبی در زنجان/ بازار زنجان به حال خود رها شده است

افزایش-گرانفروشی-و-کالای-تقلبی-در-زنجان-بازار-زنجان-به-حال-خود-رها-شده-است
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زنجان در مورد افزایش قیمت برخی از کالاها در بازار زنجان در روزهای پایانی دولت گفت: گرانفروشی و کالای تقلبی در بازار زنجان افزایش یافته و در واقع بازار زنجان به حال خود رها شده است.

مظاهر یوسفی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به افزایش گرافروشی در بازار اظهار کرد: متاسفانه بازار رها شده و نظارت جزئی که وجود داشت کاملا برداشته شده و بازار به حال خود رها شده است.

وی با بیان اینکه در این وضعیت مردم هستند که آسیب می‌بینند تصریح کرد: در این وضعیت کالاهای تقلبی وارد بازار شده و به شدت این کالاها در بازار افزایش یافته است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زنجان از افزایش قیمت خود سرانه برخی از کالاهای پرمصرف در بازار زنجان خبرداد و عنوان کرد: افزایش قیمت شیر و لبنیات و تخم مرغ هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده اما متاسفانه در بازار زنجان قیمت‌ها خودسرانه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اعمال جریمه نیز به هیچ عنوان تاثیری ندارند یادآور شد: سازمان صمت متولی رسیدگی به وضعیت بازار است اما متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که بازار رها شده و کالاها با قیمت دلخواه در بازار عرضه می‌شود.

امیری با تاکید براینکه انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زنجان از اعضای ستاد تنظیم بازار است و باید در جلسات تنظیم بازار حضور داشته باشد افزود: زمانی که جلسات تنظیم بازار با ریاست استاندار است از انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای حضور در جلسات تنظیم بازار دعوت نمی‌شود به نظرم دلیل این موضوع این است که نمی‌خواهند انتقاد انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان را بشنوند.

وی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود سیمان در بازار اظهار داشت: استان زنجان خود چند واحد تولیدی سیمان دارد اما در بازار با کمبود سیمان مواجه هستیم و این نتیجه ناکارآمدی مسئولان را نشان می‌دهد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان زنجان با بیان اینکه از ما انتظار نظارت و کنترل دارند در حالی که اعتباری در این باره برای ما اختصاص داده نمی‌شود و قدرت اجرایی نیز نداریم تاکید کرد: علاوه بر آن نیرویی هم برای نظارت در بازار نداریم اما با این وضعیت بازار رصد شده و مشکلات و تخلفات بازار به سازمان صمت استان ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تخلفات به شدت افزایش یافته است بیان کرد: متاسفانه رانت اطلاعاتی در بازار وجود دارد و افرادی که دستی در کار دارند و می‌دانند قیمت یک نوع کالا در بازار قرار است افزایش یابد ابتدا مانع ورود آن به بازار می‌شوند و بعد از افزایش قیمت وارد بازار می‌کنند تا سود کلانی بدست بیاورند.

امیری گفت: تا زمانی که جلوی این تخلفات در بازار گرفته نشود جلوی تخلفات در حوزه خررده فروشی را نمی‌توان گرفت./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر