logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۲۰۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

طرح هادی 4700 روستای کشور در سال جاری اجرا می‌شود

طرح-هادی-4700-روستای-کشور-در-سال-جاری-اجرا-می‌شود
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه برنامه سال جاری، بازنگری و تهیه طرح جدید هادی برای 3500 روستا بوده و طرح 200 هم از گذشته نیمه‌تمام مانده است، گفت: در زمینه اجرا نیز در مجموع، طرح هادی 4700 روستا در سال جاری اجرا خواهد شد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا شاملو عصر روز سه‌شنبه (15 تیر) در حاشیه افتتاح طرح هادی روستاهای دوسران و لگاهی در شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه طی 12 سال گذشته، کار بسیار بزرگی در کشور انجام شده و به طور متوسط هر سال 200 هزار واحد مسکن روستایی با مصوبات دولت، حمایت‌ها و همکاری سیستم بانکی، مقاوم‌سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از 50 درصد واحدهای مسکن روستایی در قالب طرح مقاوم‌سازی و نوسازی مسکن روستایی، مقاوم شده‌اند.

شاملو با بیان اینکه رقم تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری نسبت به سال قبل 2 برابر شده است، افزود: این تسهیلات در سال گذشته 50 میلیون تومان بود که امسال 100 میلیون تومان شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه طرح جامع مسکن روستایی تهیه شده است، گفت: در این طرح که جزء طرح‌های خوب در سطح کشور است، پیش‌بینی شده که مقاوم‌سازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی ادامه داشته باشد.

وی افزود: طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی هم در ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه آمده  و هم طرح جامع مسکن مصوب شده که امیدواریم ادامه داشته باشد.

شاملو با بیان اینکه طرح هادی تقریبا 99 درصد روستاهای کشور تهیه شده است، اظهار داشت: برخی روستاهای بالای 20 خانوار، روستا نیستند و در سرشماری، نقطه جمعیتی بودند که از سوی فرمانداری‌ها اعلام شد که نیازی به تهیه طرح هادی نیست.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 39 هزار و 700 روستا طرح هادی دارد، خاطرنشان کرد: در اجرا و بهسازی محیط روستا نیز بیش از 21 هزار روستا به اجرا درآمده و شاخص برخورداری مناطق روستایی 54 درصد است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به 2 برابر شدن رقم تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری گفت: اعتبار تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان بود که امسال 20 هزار میلیارد تومان شده است.

وی تصریح کرد: در طرح‌های هادی و عمران روستایی هم این اتفاق افتاده و امسال 8 هزار میلیارد تومان اعتبار در نر گرفته شده که در مقایسه با سال گذشته 2.5 بربر شده است.

شاملو با بیان اینکه برنامه سال جاری، بازنگری و تهیه طرح جدید هادی برای 3500 روستا بوده و طرح 200 هم از گذشته نیمه‌تمام مانده است، گفت: در زمینه اجرا نیز در مجموع، طرح هادی 4700 روستا در سال جاری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه زنجان، جزء استان‌هایی است که در مقاوم‌سازی مسکن روستایی بسیار موفق عمل کرده است، اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه صورت گرفته و هم‌اکنون نیز این آمادگی وجود دارد که در صورت ساخت‌وساز مردم روستاها در چهارچوب ضوابط اعلام‌شده، تسهیلات در اختیارشان قرار گیرد.

شاملو با بیان اینکه برای 100 درصد روستاهای استان زنجان طرح هادی تهیه شده است، خاطرنشان کرد: در اجرا نیز طرح هادی در 58 درصدروستاهای بالای 20 خانوار استان به اجرا درآمده و زنجان از شاخص میانگین کشوری 4 درصد جلوتر است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر