logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۲۰۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور اقتصادی استاندار زنجان:

برداشتن ممنوعیت خروج مرغ از استان زنجان امکانپذیر نیست

برداشتن-ممنوعیت-خروج-مرغ-از-استان-زنجان-امکانپذیر-نیست
معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با تاکید براینکه برداشتن ممنوعیت خروج مرغ از استان امکانپذیر نیست چون این تصمیم به صورت سراسری اعمال می‌شود گفت: براساس سیاست دولت مازاد مرغ تولیدی استان با مدیریت جهادکشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام از استان خارج می‌شود.

محمدرضا آبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد مطالبات مرغداران زنجان اظهار کرد: یکی از خواسته‌های مرغداریها این بود که مازاد مرغ به خارج از استان برود در حالی که این ممنوعیت در سراسر کشور اعمال می‌شود و این موضوع تنها مختص استان زنجان نیست.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم کشوری نظارت بر تولید مرغ از محل مرغداریها تا کشتارگاه‌ها و از کشتارگاه‌ها تا سطح بازار انجام می‌شود تصریح کرد: کنترل تولید از طریق سامانه‌ای انجام می‌شود بنابراین انتقال مازاد تولید استان به خارج از استان امکانپذیر نیست.

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه مرغ مازاد بر تولید در اختیار جهادکشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام قرار داده می‌شود اظهار داشت: بخشی از مازاد بر تولید به مرغ منجمد تبدیل می‌شود و بخشی نیز به استان‌هایی که در تولید مرغ کسری دارند داده می‌شود.

وی با تاکید براینکه در گذشته روال به این گونه بود که مرغدار می‌توانست بخشی از مازاد بر تولید خود به خارج از استان منتقل کند اما این روند در حال حاضر وجود ندارد بیان کرد: این تصمیم هم تنها برای استان زنجان نیست در همه استانها ممنوعیت خروج مرغ توسط مرغدارها از استان اعمال می‌شود.

آبی‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید مرغ در استان زنجان دو برابر نیاز استان است ادامه داد: در مورد افزایش قیمت هم تابع تصمیمات تنطیم بازار کشور هستیم.

وی در ادامه در خصوص وضعیت تاخیر نهاده‌ها گفت: به دلیل ترافیکی که در حوزه حمل و بارگیری نهاده‌ها وجود دارد که متاسفانه با تاخیر به دست مرغداران می‌رسد اما با این حال 75 درصد از و 11 هزار تن سهمیه استان به دست مرغداران رسیده است.

معاون امور اقتصادی استاندار زنجان در ادامه در خصوص وضعیت جوجه‌ریزی در استان زنجان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا به امروز 2 میلیون و 400 هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان زنجان انجام شده است.

وی افزود: جوجه‌ریزی در استان نسبت به سال گذشته افزایش دارد و با این حال مشکلی در تامین مرغ مورد نیاز بازار در آینده نخواهیم داشت./ع  

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر