logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۲۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرخانه مطبوعات استان زنجان تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری هفتمین جشنواره مطبوعات استان زنجان

جزئیات-برگزاری-هفتمین-جشنواره-مطبوعات-استان-زنجان-
مدیرخانه مطبوعات استان زنجان جزئیات برگزاری هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان را تشریح کرد.

یوسف ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان به منظور ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع‌رسانی، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه خوانی، شناسایی نقاط ضعف و قوت رسانه‌های استان زنجان و توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و موضوعی برگزار می‌شود، ادامه داد: مقاله، یادداشت، سرمقاله، عکس، خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، صفحه‌آرایی، طنز مکتوب و طرح و کاریکاتور بخش‌های اصلی این جشنواره محسوب می‌شود.

این مسئول بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های موضوعی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، حقوق شهروندی، ایثار و شهادت با محوریت کنگره 3535 شهید استان زنجان، حجاب و عفاف، خانواده و سبک زندگی و مسئله جمعیت، انرژی، آب و محیط زیست، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری و فقر، مسائل جوانان و کرونا و مدافعان سلامت و دین و معنویت آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مدیرخانه مطبوعات استان زنجان ادامه داد: آثار رسیده در بخش موضوعی به صورت جداگانه بررسی شده و رسانه‌ای که بیشترین آثار را ارائه کند تجلیل می‌شود و در این بخش ارسال تصویر یا اصل آثار به دبیرخانه الزامی بوده و نیاز به بارگذاری آثار نیست.

ناصر خاطرنشان کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شوند که در فاصله زمانی اول تیرماه سال 99 تا پایان خرداد ماه سال 1400 در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان زنجان منتشر شده باشد.

وی با اشاره به اینکه آثاری در این جشنواره شرکت داده می‌شود که نام صاحب اثر در صفحه منتشر شده قید شود و مطالب با اسامی مستعار قابل پذیرش نیست، افزود: آثار با نام مستعار باید به تایید مدیرمسئول رسانه مربوطه برسد.

این مسئول ادامه داد: نمایندگی‌های نشریات سراسری و خبرگزاری‌ها به عنوان مدیرمسئول شناخته نمی‌شوند و آثار باید به تایید مدیرمسئول در مرکز برسد.

مدیرخانه مطبوعات استان زنجان تصریح کرد: مطالب مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز و بولتن‌های داخلی امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

ناصر با بیان اینکه هر متقاضی مجاز به ارسال اثر در سه بخش اعلام شده است، افزود: رسیدگی به آثار تک مرحله و توسط هئیت داوران مشخص شده داوری می‌شود.

وی لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان را جایزه نفر اول، لوح تقدیر و مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان  راجایزه نفر دوم و لوح تقدیر و جایزه یک میلیون تومانی را برای نفر سوم در هر بخش اعلام کرد.

این مسئول ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 31 تیرماه سال جاری در بخش‌های اعلام شده در سامانه zanjanpressfestival.ir بارگزاری کرده و اصل آثار را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر