logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۲۰۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون مسکن راه و شهرسازی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

مصوبه‌ای برای افزایش تسهیلات مسکن ملی ارائه نشده است

مصوبه‌ای-برای-افزایش-تسهیلات-مسکن-ملی-ارائه-نشده-است
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: همه پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان در حال اجرا بوده و مشکلی برای اجرای آن وجود ندارد.

سعید شاهین‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: در خصوص افزایش تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن هنوز مصوبه‌ای به استان‌ها ارائه نشده است اما با توجه به افزایش قیمت‌ مصالح، با افزایش میزان تسهیلات، فشار کمتری به مردم برای آورده وار می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت ساخت مسکن ملی برای هر 100 متر مربع را بین 400 تا 450 میلیون تومان و سهم تسهیلات را 200 میلیون تومان است، افزود: در صورتی که چنین امکانی محقق شود، منفعت بیشتری برای مردم دارد.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در زنجان، گفت: پروژه‌های  m6، برکت، 478 واحدی و 5.5 هکتاری از اسکلت بتنی در آمده و در مرحله سفت کاری قرار دارند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: مابقی پروژه‌ها از جمله 368 واحدی، 144 واحدی در طبقات دوم و سوم کار می‌شود و پروژه m 2 در سه بخش احداث می‌شود که بخشی از فدانسیون در آمده و بخشی در مرحله فدانسیون ریزی است.

شاهین‌فر یادآور شد: بخش دوم پروژه m 2 نیز بخشی از فنداسیون کاری انجام شده و بخشی در مرحله ساخت طبقات دوم و سوم است.

وی با بیان اینکه فنداسیون ریزی پروژه کوی فرهنگ نیز از به اتمام رسیده است، تصریح کرد: همه پروژه‌های پیمان سپاری شده در حال انجام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارهای لکه‎گذاری و شهرسازی پروژه شمال الهیه توسط کارگروهی در حال بررسی تا به شهرداری ارائه شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: همچنین مهلت رایگان بودن هزینه صدور پروانه ساختمانی برای متقاضیان پروژه ۵.۵هکتاری کوی فرهنگ در قالب ساخت۴نفره با توجه به اتمام مصوبه شورای اسلامی شهر و شهرداری زنجان برای واحدهای احداثی این مهلت با پیگیری‌های انجام شده تا شهریور سالجاری تمدید شد.

شاهین‌فر تصریح کرد: هزینه صدور پروانه با اعمال تخفیفات ۵۰ درصدی و صرفا برای طرح اقدام ملی حدود۱۰میلیون تومان است که این رقم برای پروژه یاد شده رایگان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای ایجاد انگیزه و جلوگیری از سوداگری زمین تخفیفات دیگری درهزینه نظام مهندسی و سایر بخش‌ها در این پروژه در نظر گرفته شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر