logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۲۰۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده سپاه شهرستان زنجان خبرداد

کمک 25 میلیارد تومانی مردم شهرستان زنجان در قالب رزمایش کمک مومنانه

کمک-25-میلیارد-تومانی-مردم-شهرستان-زنجان-در-قالب-رزمایش-کمک-مومنانه
فرمانده سپاه شهرستان زنجان گفت: تا کنون به برکت گروه‌های جهادی در شهرستان زنجان در موضوع کرونا 25 میلیارد تومان از کمک‌های مردمی و خیرین جمع‌آوری و در این شهرستان توزیع شده است.

به گزارش موج رسا; محسن سهندی امروز در جمع جهادگران استان زنجان، اظهار داشت: بسیج حیات طیبه و با برکتی است که طی 42 ساله گذشته به دلیل برخورداری از ظرفیت و ذخیره عظیم توده‌های مردمی سازمانی منحصر به فرد شناخته شده است.

وی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف بسیج پیش رونده و پیشبرنده و نقش آفرین بوده است، افزود: در روزهای اول دوران دفاع مقدس بسیج در کنار نیروهای نظامی کشور داعیه‌دار در جنگ سخت بود و مردم را سازماندهی می‌کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری بسیج به عنوان یکی از تشکیلات مهم انقلاب اسلامی است که در چارچوب انقلاب تشکیلات دیگری را با این کارکرد عظیم نمی‌توان پیدا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان یادآور شد: بسیج همانگونه که در دوران دفاع مقدس مسئولیت سازماندهی حضور مردم در جبهه‌های حق علیه باطل را بر عهده داشت، پس از دوران دفاع مقدس نیز وارد عرصه‌های دیگر شد که این حضور هم اثر گذار و قابل قبول بوده است.

سهندی با اشاره به نقش بسیج در عرصه سازندگی، محرومیت‌زدائی و خدمت رسانی بی‌منت، ادامه داد: شرایط جامعه پس از جنگ نیاز به عمران، سازندگی و آبادانی در دو بخش شهرهای جنگ زده و سایر نقاط کشور که در بخش‌های مختلف دچار عقب افتادگی شده بودند داشت.

وی یادآور شد: شرایط پس از جنگ نیازمند اقدامات و کارهای جهادی، سازندگی و محرومیت‌زدائی منسجم‌تر و تشکیلاتی بود که به همین دلیل سازمان بسیج سازندگی شکل گرفت و گروه‌های جهادی در اکثر نقاط کشور با هویت مشخص راه‌اندازی شدند.

این مسئول بیان داشت: در حال حاضر نیز گروه‌های جهادی در قالب گروه‌های جغرافیا و محله محور مشغول خدمت‌رسانی بی‌منت بوده در بخش‌های عمران و آبادانی، زیرساختی، فرهنگی و تربیتی، اجتماعی و بلایای طبیعی و حوادث نقش‌آفرینی می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان تصریح کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند و به برکت این گروه‌ها 100 پروژه آبرسانی با اولویت نقاط کم برخوردار اجرایی شد.

سهندی احداث و مرمت خانه محرومین را از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی عنوان کرد و افزود: بهسازی و مرمت مدارس استان زنجان به ویژه در مناطق کم برخوردار یک دیگر از اولویت‌های گروه‌های جهادی است که خوش درخشیده است.

وی با بیان اینکه با آغاز اپیدمی بیماری کرونا، گروه‌های جهادی به عنوان اولین گروه وارد عرصه شده و با روحیه دفاع مقدسی و جهاد و شهادت نقش‌آفرینی کردند، افزود: تا کنون به برکت گروه‌های جهادی در شهرستان زنجان در موضوع کرونا 25 میلیارد تومان از کمک‌های مردمی و خیرین جمع‌آوری و در این شهرستان توزیع شده است.

این مسئول تصریح کرد: توزیع 100 هزار بسته بهداشتی و غذایی، توزیع 300 هزار پرس غذای گرم و تولید 2.5 میلیون انواع ماسک و لباس کادر درمان و بیماران کرونایی از اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی شهرستان زنجان است.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان با بیان اینکه در آستانه گام دوم انقلاب، گروه‌های جهادی برای اثرگذاری بیشتر بازنگری شده و نسبت به گذشته هدفمند و با برنامه‌ریزی بهتر فعالیت خواهند کرد، بیان داشت: گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و محرومیت زدائی با استفاده از ظرفیت خیرین، کمک کار دستگاه‌های دولتی خواهند بود.

سهندی یادآورشد: گروه‌های جهادی افراد مخلص و پای کار هستند که دارای تجربیات ارزشمند و گران قیمت بوده و این تجربیات را در اختیار سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهند.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ]
کمک مومنانه چرامانمی بینیم چرا؟ من خودم بادوتابچه سرپرست ندارم ازجایی کمک هم ندارم یاهم سایمون کسیوندارم بی سرپرست ومستجردرآمدی هم نداره یه زن تنهاست ومستجره چراکمکش نمیکنین
فرم ارسال نظر