logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۲۰۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم خدابنده در مجلس:

اطلاعات درستی از وضعیت اقتصادی استان زنجان به دست نمایندگان مجلس نمی‌رسد

اطلاعات-درستی-از-وضعیت-اقتصادی-استان-زنجان-به-دست-نمایندگان-مجلس-نمی‌رسد
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط تامین اجتماعی استان برای فرشبافان گفت: سالهاست فرشبافان با گره بیمه تامین اجتماعی در بیمه فرشبافی مواجه‌ هستند.

به گزارش موج رسا; سید البرز حسینی امروز در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان زنجان با اشاره به مشکلات بیمه فرشبافان اظهار کرد: 15 هزار نفر تعداد جمعیت فرشبافان بوده که با گرهی که مدیران استانی ایجاد کردند در بیمه فرشبافی با مشکل مواجه‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد کشور ما بانکی محور است و سیستم بانکی در اقتصاد کشور تاثیرگذار است بنابراین باید تصمیمات در این بخش طوری گرفته شود تا آسیبی به اقتصاد جامعه وارد نشود عنوان کرد: در استان زنجان سرمایه‌گذارانی که می‌آیند در سیستم‌های بانکی گیر می‌کنند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات عمده‌ای در نظام بانکی وجود دارد بیان کرد: نظام بانکی که در حال حاضر حاکم است به تصمیمات نادرست بانک مرکزی برمی‌گردد.

وی همچنین با اشاره به اینکه به مجمع نمایندگان استان گزارش اقتصادی ارائه نمی‌شود و اگر این گزارشات به دست نمایندگان نرسد دفاع از سهمیه استانی در مجلس شورای اسلامی غیرممکن است خاطر نشان کرد: اگر گزارشات به موقع دست ما برسد خیلی از اقدامات برای استان ممکن می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه صراحتا اعلام می‌کنم اطلاع درستی از وضعیت اقتصادی استان در دست نداریم افزود: اطلاعات به صورت پراکنده به دست ما می‌رسد و این یک نقص بزرگی است چرا که اگر مجمع نمایندگان برای اینکه بتوانند درست کار کنند باید اطلاعات درستی به دست‌شان برسد.

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات بیمه فرشبافان در استان زنجان اظهار داشت: احصای فرشبافان واقعی در سطح استان زنجان انجام شد و این موضوع به صورت عملی در روستاهای شهرستان خدابنده اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در استان زنجان 23 هزار نفر صنایع دستی و فرش دستبافت در استان زنجان بیمه تامین اجتماعی داشتند گفت: براساس دستور کشوری ساماندهی آنها در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در ساماندهی بیمه فعالان صنایع دستی افرادی که فاقد شرایط بودند حذف شدند ادامه داد: بعد از ساماندهی این عدد در استان زنجان به 5 هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه براساس هر دو نفری که از لیست بیمه خارج می‌شدند می‌توانستیم یک نفر را به لیست بیمه اضافه کنیم افزود: در واقع در برابر 16 هزار نفری که از بیمه خارج شدند 8 هزار نفر از صنعت‌گران واقعی باید بیمه می‌شدند که در استان زنجان اتفاق نیفتاده است.

فغفوری با بیان اینکه تهران برای بیمه فرشبافان، بیمه عشایری را پیشنهاد داد گفت: با فراخوانی که در این راستا در استان زنجان دادیم حدود 500 نفر از فرشبافان واقعی حاضر شدند که بیمه خود را از طریق بیمه عشایری واریز کنند.

وی عنوان کرد: بیمه عشایری هدف ما نیست و هدف ما این است که به ازای قطع بیمه فرشبافان غیرواقعی فرشبافان واقعی از بیمه فرشبافی استفاده کنند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر